Investitiile Metrorex in extinderea liniilor de transport vor depasi un miliard de euro |
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 22 Oct 2008 15:36 |
Societatea de transport public subteran Metrorex, din Capitala, va investi 47 milioane de euro in vederea definitivarii tronsonului 1 Mai - Laromet. Se executa lucrari pentru finalizarea structurii statiei Bazilescu si a galeriei intre PLS (Put Lansare Scut) Constanta si PLS Bucegi, care subtraverseaza apeductele Rosu si Arcuda. "Este o lucrare deosebita din punct de vedere al tehnologiei de executie.
Se aplica metoda «tevilor infipte», solutie aleasa din cauza conditiilor care trebuie indeplinite privind tasarea si sageata zero a apeductelor. Tronsonul 1 Mai - PLS Zarea - Laromet face parte din Racordul Gara de Nord - Laromet, fiind desfasurat de la intersectia bulevardelor Ion Mihalache si Calea Grivitei, pe sub Podul Constanta si B-dul Bucurestii Noi, pana in zona Laromet. Intregul traseu al racordului Gara de Nord - Laromet are o lungime de 6 km de tunel, fiind prevazut cu sapte statii: Gara de Nord 2, Basarab, Grivita, 1 Mai, Pajura, Bazilescu si Laromet. Primele patru statii au fost date in exploatare inca din anul 2000", a declarat Mariana Petre, director de comunicare al Metrorex. Lucrarile de structura vor fi definitivate in 2009 Termenul de finalizare al lucrarilor de structura de la PLS Pod Constanta la PLS Zarea este stabilit pentru primul trimestru din 2009. Aceasta reprezinta o etapa a proiectului de realizare a tronsonului 1 Mai - Laromet. In anul 2000 a fost pusa in functiune galeria subterana dintre statiile Gara de Nord si 1 Mai, pentru care au fost cheltuite fonduri de 60 milioane de euro. Ulterior, in urma unei investitii in valoare de 24,53 milioane de euro, au fost definitivate structura statiei Pajura, tunelul de la PLS Zarea la PLS Constanta si cel dintre statiile 1 Mai si PLS Bucegi. Fondurile necesare au fost asigurate prin credite externe acordate de Banca Europeana de Investitii (BEI) si de la bugetul de stat. Planurile generale au fost intocmite de compania Metroul SA, executia lucrarilor de structura fiind asigurata de ACM4 SA, Tungal Metrou SA si Somet SA, toate din Bucuresti. In perioada urmatoare vor fi demarate lucrarile la galeria de metrou dintre PLS Zarea si statia Laromet, precum si lucrarile necesare punerii in functiune (instalatii, finisaje). Reprezentantii Metrorex estimeaza ca, in doi ani de la obtinerea finantarii pentru acest pasaj, va fi pus in functiune tronsonul 1 Mai - Bazilescu (cu statiile Pajura si Bazilescu), ulterior urmand a fi realizate si lucrarile la zona dintre Zarea si Laromet. Finantarea va fi asigurata de la bugetul de stat. Mai multe informatii puteti afla din editia Noiembrie-Decembrie a revistei Agenda Constructiilor. |