IULIUS: Debut lucrari de 80 mil. euro, reamenajare ansamblu mixed-use Palas Iasi |
Info-Santiere Publicat de AG&F 11 Sep 2025 11:09 |
![]() Transformarea Palas vizeaza optimizarea spatiilor existente si amenajarea de noi zone dedicate shoppingului. Acest proces nu presupune construirea de noi cladiri.
Prima etapa vizeaza esplanada Teatrului pentru Copii si Tineret „Luceafarul”, unul dintre punctele de acces in Palas. Lucrarile vor incepe cu cercetarea arheologica a perimetrului, data fiind pozitionarea Palas in centrul istoric al orasului. In aceasta faza sunt prevazute interventii sub esplanada, unde vor fi amenajate spatii suplimentare de retail, conectate direct cu mall-ul, precum si noi locuri de parcare. La final, esplanada va fi transformata intr-un spatiu mai verde, ce va include zone de relaxare, restaurante si terase, un amfiteatru urban in aer liber, precum si facilitati pentru familii.
"Incepem cu entuziasm remodelarea Palasului, un proiect care duce regenerarea urbana la nivelul urmator datorita viziunii inovatoare, sustenabile pe care o propune echipa de arhitecti ai Foster + Partners. Rezultatul va fi spectaculos si va reflecta atasamentul special al IULIUS fata de Iasi: o experienta urbana revitalizata, un Palas mai verde si mai bine conectat cu orasul si mai atractiv pentru comunitate, cu multiple optiuni de shopping si timp liber. Am gandit acest proces in etape pentru a reduce la minimum impactul asupra vizitatorilor si a activitatii ansamblului”, a spus Raluca Munteanu, Director de Dezvoltare IULIUS.
Remodelarea ansamblului reflecta preocuparea IULIUS de a consolida relevanta proiectului flagship din portofoliul sau si este, in acelasi timp, raspunsul la interesul crescut al retailerilor internationali de a fi prezenti sau de a-si extinde prezenta in Palas.
Vor fi extinderi de magazine si noi formate flagship store implementate pentru ancorele principale actuale, branduri in premiera regionala, din fashion, department store, bijuterii, sport, cosmetice, spatii de joaca pentru copii si centre de distractie pentru toate varstele, precum si concepte noi de food & beverage.
Anul acesta au avut loc intrari de branduri si extinderi ale unor magazine existente, precum: Furla (primul magazin din afara Capitalei), JDSports, Nike, Buzz, Crocs, LEGO®, Levi’s, Stay FitGym, Gioelia, Hervis Sports. Alte nume asteptate de clienti urmeaza sa deschida magazine in viitorul apropiat, printre care: retailerul irlandez Primark, SportGuru, Sport Vision si All Mountain – unicul importator si distribuitor oficial in Romania al brandurilor The North Face si Patagonia.
Dezvoltarea Palas va continua prin interventii arhitecturale care vor pune in valoare conexiunea cu Palatul Culturii, printr-un design verde. Atriumul, zona centrala a cladirii de retail, va avea suprafete vitrate generoase pentru mai multa lumina naturala si pentru a oferi o perspectiva spectaculoasa asupra Palatului Culturii.
Gradina Palas va fi reamenajata si va include crearea unor noi trasee de promenada, jocuri de apa in cascade si zone de relaxare si activitati in aer liber. Centrul de conferinte Congress Hall va fi relocat intr-un spatiu nou, cu panorama spre Palatul Culturii, si va include 4 sali cu o capacitate de 1.000 de locuri si facilitati ultramoderne.
Preocuparea constanta a IULIUS, care a propus in premiera in Romania concepte de regenerare urbana la Iasi si Timisoara, este sa creeze proiecte care raspund nevoilor concrete ale oraselor, genereaza dezvoltare economica sicontribuie la o calitate mai buna a vietii. Dezvoltarea Palas care demareaza acum se inscrie in acelasi efort, acela de a oferi solutii inovatoare la provocarile unei societati in continua transformare.
|