Lucrari de peste 17 miliarde euro pentru infrastructura CFR SA |
Info-Santiere 16 Sep 2008 09:47 |
In intervalul 2008-2020 se vor investi aproximativ 17 miliarde euro in vederea dezvoltarii si modernizarii infrastructurii feroviare din Romania. Din aceasta suma, pana in 2013, conform Programului Operational Sectorial pentru Transporturi (POS-T), se vor aloca 1,7 miliarde euro din Fonduri de Coeziune (FC), iar 308,7 milioane de euro din Fonduri Europene de Dezvoltare Regionala (FDER).
CFR SA executa lucrari de infrastructura feroviara publica (linii, poduri, terasamente, tuneluri, instalatii s.a.), dar si privata (cladiri de explotare feroviara, masini grele de cale si material rulant). Compania Nationala de Cai Ferate (CNCF / CFR SA) realizeaza lucrari de reabilitare pentru linia de cale ferata Bucuresti – Constanta, care se desfasoara pe trei tronsoane, dintre care varianta Bucuresti Nord – Baneasa (cu o lungime de 7 km), s-a finalizat in acest an, celelalte doua fiind in executie. Proiectul prevede pentru fiecare sectiune cinci loturi de lucrari, pentru care au fost desemnati castigatori, prin licitatii internationale, urmatorii antreprenori: poduri – Jv Leonhard Weiss (Germania) – Taisei (Japonia) – Heitkamp (Germania); infrastructura, suprastructura, linii curente / statii, podete si lucrari pentru drenaje – Jv Swietelsky (Austria) – Wiebe (Germania) – Takenaka (Japonia); lucrari civile in statii – Jv Swietelsky - Wiebe – Takenaka); instalatii de semnalizare, centralizare electrodinamica si telecomunicatii – Jv Alcatel Seg Ag (Germania) - Alcatel Romania; linia de contact, la substatii de tractiune, energoalimentare (Balfour Beatty Rail GmbH, din Germania). Investitie de peste 453 milioane de euro pentru Fetesti-Constanta Pentru cel de-al doilea tronson, Fetesti – Constanta (linie dubla cu o lungime de 80 km), s-au alocat fonduri in valoare totala de 453,6 milioane de euro. Finantarea provine dintr-un acord de imprumut semnat intre Guvernul Romaniei (reprezentat de catre Ministerul Finantelor Publice) si Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala. Lucrarile au fost incepute in luna martie 2006 pe tronsonul Fetesti - Ovidiu prin realizarea drenajelor, realizarea unor poduri / podete provizorii, demontari de linie de contact, mutari de traseu a cablurilor SCB, telecomunicatii si electrificare. Mai multe informatii puteti afla din editia Octombrie a revistei Agenda Constructiilor. |