Agenda Constructiilor
Miercuri, 03 Iulie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Info-Santiere - VEGO: Constructia a 36 km de noi piste pentru biciclete in sectorul 2, blocata de PMB
VEGO: Constructia a 36 km de noi piste pentru biciclete in sectorul 2, blocata de PMB
Info-Santiere Publicat de AG&F 03 Iun 2024 10:47
Primaria Municipiului Bucuresti blocheaza proiectul care prevede construirea a 36 km de piste pentru biciclete, in Sectorul 2. Studiul de fezabilitate realizat de compania Vego Holdings a fost adoptat de Consiliul Local al Sectorului 2, in ianuarie 2024, si are avizul arhitectului sef al PMB, inca din noiembrie anul trecut, care chiar lauda initiativa proiectului.
"Apreciem pozitiv viziunea integrata asupra dezvoltarii infrastructurii velo pentru bulevardele si soselele majore, care are in vedere optimizarea tuturor componentelor de mobilitate (transport public traseu comun tramvai si autobuz pe zona centrala, circulatie auto cu trei benzi pe sens, locuri de parcare optimizate, piste velo, trotuar pietonal). Propunerea pune accentul pe cresterea calitatii spatiului urban si inverzirea inelului principal de circulatie (prin inlocuirea gardurilor separatoare si realizarea de benzi separatoare inierbate si plantate intre cele patru componente de trafic) si contribuie la ameliorarea calitatii aerului si reducerea insulelor de caldura prin umbrirea realizata de plantatia cu arbori maturi", sunt aprecierile arhitectului sef al municipalitatii, la adresa proiectului Vego.
Vego a realizat studiul de fezabilitate in baza contractului de proiectare semnat in 26.07.2023, care prevede toate fazele de proiectare: faza studiu de fezabilitate, faza Documentatie Tehnica pentru obtinerea Autorizatiei de Construire, Documentatie Tehnica pentru Organizarea Executiei, inclusiv obtinerea Certificatului de Urbanism si a avizelor necesare, Proiectul tehnic de Executie si Detaliile de Executie, asistenta tehnica si AS Built.
Cu toate acestea, desi cele 15 documentatii pentru obtinerea certificatelor de urbanism au fost inaintate de proiectant imediat dupa aprobarea studiilor de fezabilitate, adica din 12 ianuarie 2024, Primaria Capitalei treneaza procesul de eliberare a certificatelor de urbanism, blocand astfel autorizarea si construirea pistelor de biciclete.
Ca urmare a blocajului sesizat, dupa nu mai putin de 105 notificari trimise dupa trecerea termenului legal de solutionare, cate una pe saptamana pentru fiecare dintre cele 15 obiective, prin care atentioneaza Primaria Municipiului Bucuresti ca intarzie eliberarea celor 15 certificate de urbanism, incalcand atat toate dispozitiile legale in materie, cat si orice norma morala, intrucat nici la aceste notificari nu s-a primit niciun raspuns, Vego Holdings a decis sa depuna plangere prealabila catre Primarul Municipiului Bucuresti.
Proiectele realizate de Vego Holdings prevad construirea a 36 km de piste pentru biciclete in Sectorul 2 al Capitalei, pe urmatoarele trasee:
  • TRASEU 1 – Piata Rosetti - Bulevardul Carol I – Bulevardul Pache Protopopescu – Piata Iancului
  • TRASEU 2 – Piata Rosetti – Str. Vasile Lascar – Piata Italiana – Str. Jean Louis Calderon – Piata Spaniei – Str. Ghiocei – Sos. Stefan cel Mare – Aleea Circului – Bulevardul Lacul Tei
  • TRASEU 3 – Parcul Circului - Bulevardul Lacul Tei – Parcul Tei – Parcul Plumbuita
  • TRASEU 4 – Bulevardul Lacul Tei – Str. Dorin Pavel – Str. Otesani – Str. Masina de Paine – Sos. Stefan cel Mare, Rond Obor
  • TRASEU 5 – Piata Obor – Aleea Campul Mosilor – Parc Pasarari – Sos. Electronicii – Str. Baicului – Sos. Pantelimon – Sos. Iancului – Str. Vatra Luminoasa – Parcul National
  • TRASEU 6 – Sos. Pantelimon – Str. Ritmului – Bulevardul Ferdinand – Str. Matasari – Str. Agricultori – Piata Muncii
  • TRASEU 7 – Metrou Stefan cel Mare – Str. Aurel Vlaicu – Bulevardul Dacia – Str. Traian – Foisorul de Foc – Bulevardul Ferdinand – Parcul Izvorul Rece – Str. Sfantul Stefan – Piata Sfantul Stefan – Str. Stefan Mihaileanu - Foisorul de Foc
  • TRASEU 8 – Metrou Stefan cel Mare – Bulevardul Barbu Vacarescu – Garibaldi – Metrou Pipera – 3,0 km
  • TRASEU 9 – Calea Mosilor – Sos. Colentina – Sos. Andronache – Str. Maliuc – Str. Capitan Juverdeanu – Parc Ion Creanga – Str. Nicolae Apostol – 8,59 km
  • TRASEU 10 – Bulevardul Basarabia – Sos. Vergului – 3,64 km
  • TRASEU 11 – Bulevardul Chisinau – 1,79 km (dublu sens)
  • TRASEU 12 – Sos. Pantelimon – 3,90 km
  • TRASEU 13.A – Sos. Stefan cel Mare – Mihai Bravu - 2,04 km
  • TRASEU 13.B – Sos. Mihai Bravu - 1,20 km
  • TRASEU 13.C – Mihai Bravu - 0,96 km
Lipsa de raspuns din partea PMB a determinat Vego Holdings sa depuna o plangere administrativa prealabila, pentru a remedia situatia si debloca proiectul. Compania evidentiaza necesitatea adaptarii la circumstante schimbatoare si importanta documentarii si comunicarii transparente. De asemenea, Vego Holdings subliniaza importanta gestionarii riscurilor si anticiparii problemelor, valorificarea timpului prin actiuni prompte si protejarea reputatiei companiei si a angajatilor sai.
"Vom mentine o relatie de colaborare cu Primaria Sectorului 2 si vom imbunatati comunicarea cu publicul si autoritatile printr-un dialog constructiv in speranta ca interesul pentru utilizarea unui mijloc de transport sanatos si pentru un mediu curat va fi mai puternic decat interese sau dezinterese de moment", completeaza Virgil Profeanu, fondatorul Vego Holdings.
Prin demersul initiat, compania isi propune sa obtina transparenta sporita in relatia cu cetatenii si autoritatile, cresterea vizibilitatii proiectului si sustinerea publicului si a presei. Vego Holdings solicita sprijinul public pentru deblocarea proiectului pistelor pentru biciclete din Sectorul 2. Intregul proiect a beneficiat de utilizarea platformei RENDA, instrumente avansate de inteligenta artificiala, care au asistat in luarea deciziilor strategice si optimizarea proceselor de studiu si proiectare. Primaria Capitalei a construit doar 1,6 km de piste noi pentru biciclete si a refacut pista trasata pe Soseaua Kiseleff din Bucuresti (2 km), in 2023, potrivit datelor transmise de municipalitate, HotNews.ro. Romania este al doilea producator de biciclete din Uniunea Europeana, dar ocupa ultimele locuri in clasamentul folosirii lor, ca mijloc de transport. Principalul motiv este lipsa infrastructurii.
 
ABONARE REVISTEhiltiSISECAMALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 182 (Mai 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
quadratum
Arduro
viarom
Ubitech
rigips
theda mar
MAKITA
konsent
noark
BogArt
concelex
leviatan
Acvatot 2019
CONCEPT STRUCTURE
CDS
ness project
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1
EDIT-Structural
siniat

Parteneri

top 500
HABITAT
AHK 2022
FPSC_2019
econet
top 500
AICPS_30
ROGBC 2016
top 500
ef-de-n

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander