Agenda Constructiilor
Vineri, 14 Noiembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - AKTOR: Lucrari la viaducte, tuneluri si terasamente pe santierul CF Brasov-Sighisoara
AKTOR: Lucrari la viaducte, tuneluri si terasamente pe santierul CF Brasov-Sighisoara
Infrastructura Publicat de AG&F 21 Aug 2025 12:37
Proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov–Sighisoara, subsectiunile 1 (Brasov–Apata) si 3 (Cata–Sighisoara), continua intr-un ritm sustinut. Cu un progres fizic general de aproape 50%, lucrarile se desfasoara simultan in peste 20 de puncte din teren, atat la infrastructura liniilor, cat si la constructiile majore precum podete, poduri, viaducte si tuneluri.
Iata cateva informatii cheie privind lucrarile in desfasurare din iulie si august 2025:
• Viaducte si poduri: s-au ridicat grinzi, s-au finalizat tabliere si s-au forat piloti la structuri cheie precum Maierus, (Subsectiunea 1) si la podurile de la km 252, 254 si 255 in zona Beia - Archita (Subsectiunea 3).
• Terasamente si consolidari: au fost inchise tronsoane importante pe segmentele Cata–Beia si Beia–Archita, unde majoritatea tronsoanelor au ajuns la nivel de PSS. La consolidari in zona Palos si Beia au fost finalizare ancorele si majoritatea grinzilor, si urmeaza finalizarea zidurilor.
• Tuneluri: in zona Archita 1 (540 m), lucrarile avanseaza de la ambele portaluri, fiind pregatita forarea continua cu echipamente de forepoling si la iesire; la Archita 2 (230 m), documentatia revizuita este in curs de avizare. 
 
 
• Lucrari de aparari de maluri: se desfasoara ample lucrari de consolidare a albiei raului Archita, in paralel cu protejarea terasamentului feroviar.
• Podete : Dupa inchiderea Firului II Cata – Beia, majoritatea lucrarilor la podetele disponibile sunt executate sau in curs de executie.
Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov–Simeria, componenta a Coridorului Rin–Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h – sectiunea Brasov–Sighisoara, subsectiunile:
 
 
1. Brasov–Apata si 3. Cata–Sighisoara” este unul dintre cele mai ambitioase proiecte de infrastructura feroviara din Romania, cu o lungime totala de 85 km linie dubla electrificata, 33 poduri, 93 podete, 5 viaducte, 4 tuneluri, 9 statii modernizate si introducerea sistemului european de management al traficului ERTMS nivel 2. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu Asocierea RailWorks - Alstom Transport S.A. (lider), AKTOR S.A., Arcada Company S.A., Euro Construct Trading 98.
 
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
TotalEnergiesBIMhiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr.194 (October 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
MCA
KADRA
BogArt
strabag nivel 1
Arduro
EURO BUILD
ELECTROGRUP
CONCEPT STRUCTURE
leviatan
ERBASU CONSTRUCT
quadratum
Ubitech
GEWISS
CDS
Daikin
Eco Garden Construct
concelex
EDIT-Structural
Acvatot 2019
MAKITA
Daikin
AED
TECNIC
SIGM
noark
theda mar
DRS

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
ahkawards
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor