ALSIM Alarko si MAKYOL depasesc 25% nivel general de executie la linia de metrou M6 |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 05 Feb 2025 14:09 |
Lucrarile la magistrala 6 a metroului din Bucuresti (M6), pe sectiunea 1 Mai - Tokyo, au ajuns la un stadiu fizic de 25% la finalul lunii ianuarie 2025, potrivit unui anunt al asocierii de constructori Alsim Alarko - Makyol, din Turcia, antreprenorul general al proiectului. Lucrarile la statii si tuneluri inainteaza in ritm sustinut, anunta constructorii.
"Productia de segmente de tunel, care este deosebit de critica pentru structura tunelului, a atins nivelul de 39% si progreseaza in conformitate cu programul planificat. Continuarea eficienta a proceselor de productie permite ca ansamblurile segmentelor sa fie realizate fara probleme dupa operatiunile de excavare a TBM. In zona sapaturii statiei Tokyo, care este unul dintre cele mai importante puncte ale proiectului, productiile de beton armat au luat amploare. Lucrarile de infrastructura necesare pentru descarcarea utilajelor TBM in aceasta zona sunt realizate cu meticulozitate", au transmis reprezentantii asocierii Alsim Alarko - Makyol.
Sectiunea sud (Lotul 1.1) reprezinta sectiunea cuprinsa intre statiile 1 Mai (existenta) - Tokyo si are un traseu de 6,6 km. Pe langa statia 1 Mai (existenta), Lotul 1.1 cuprinde sase statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa si Tokyo. Contractul de executie semnat cu asocierea Alsim Alarko - Makyol are valoarea de 1,2 miliarde lei (fara TVA). Lucrarile de constructii au indeput in decembrie 2023.
Magistrala 6 vizeaza extinderea retelei de metrou din statia 1 Mai (de pe Magistrala 4) pana la Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni si va avea un traseu de 14,2 km (integral in subteran) si 12 statii: 1 Mai (existenta), Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Henri Coanda.
La inceputul acestui an a fost emis Ordinul de incepere a lucrarilor si pentru statia Ion I.C. Bratianu, de pe Sectiunea nord (Lotul 1.2, Tokyo - Aeroportul Otopeni). Echipele de specialisti ale constructorului desemnat, asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat ve Taahhüt AS - Somet SA, au demarat activitatile pregatitoare, lucrarile de organizare a santierului si primele etape de constructie. Sectiunea nord reprezinta segmentul cuprins intre statiile Tokyo si Aeroportul Otopeni, are un traseu de 7,6 km si va cuprinde sase statii noi: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu si Aeroportul Otopeni.
Proiectarea si serviciile de supervizare a santierelor, in cazul ambelor loturi, sunt asigurate de consortiul international Padeco Co., Oriental Consultants Global Co., Ltd. si Metroul SA.
Proiectul Magistralei 6 beneficiaza de finantare de la bugetul de stat si fonduri externe rambursabile, printr-un credit extern JICA (Japan International Cooperation Agency).
|