BOG’ART, Concelex, UTI si TIAB vor continua in 2025 lucrarile la Prelungirea Ghencea |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 10 Dec 2024 14:53 |
![]() "Va reamintesc faptul ca dupa finalizarea Pasajului Domnesti, dat fiind ca lucrarile Primariei Capitalei nu prevedeau si acest lot si ar fi fost o discontinuitate intre pasaj si acestea, ne-am asumat suplimentar si realizarea acestui tronson, pentru a sprijini si a avea la final proiectele integrate", a precizat Irinel Ionel Scriosteanu.
![]() Aceste lucrari reprezinta prima etapa a proiectului major de finalizare a Penetratiei Prelungirea Ghencea - Domnesti si Supralargirea Bulevardului Ghencea, intre str. Brasov si Terminal Tramvai 41.
Antreprenor general este asocierea Bog’Art - Concelex, dar din echipa de proiect mai fac parte, ca subcontractanti, si companiile UTI Construction And Facility Management, TIAB, Urban Profile Grele, 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SPA, Protelco, Eurocerad International, We Project Engineering, Steerforth Consult, Altimate, Muzeul National de Istorie a Romaniei, Vertatel International, Schindler Romania, Swietelsky Construct si Alpenside.
Primaria Municipiului Bucuresti a decis, in conformitate cu specificatiile din caietul de sarcini, impartirea proiectului in mai multe tronsoane de lucrari:
Proiectul prevede, astfel, largirea la 4 benzi a Bd. Prelungirea Ghencea, intre Strada Brasov si Centura Bucuresti, amenajarea unei piste de biciclete si a trotuarelor, realizarea unei cai duble de tramvai, modernizarea sistemului de iluminat si a retelei de apa si canalizare, largirea la 4 benzi si pastrarea liniei de tramvai existente pe Bd. Ghencea, pana la capatul liniei 41.
![]() De asemenea, proiectul include si constructia unui nod intermodal cu parcare supraetajata, la capatul Bd. Prelungirea Ghencea, in zona nodului rutier Domnesti, care va include o legatura pietonala intre peronul de cale ferata si Nodul intermodal, capatul liniei de tramvai, o parcare supraterana si un terminal RATB ce se va realiza in zona cuprinsa intre Prelungirea Ghencea, Cimitir si calea ferata situata de-a lungul Liniei de Centura. Parcarea de tip "park and ride" (P+2E) propusa in nodul intermodal de la Pasajul Domnesti este destinata in special masinilor care vin din zona limitrofa, oamenii avand ulterior o legatura directa cu transportul public care va sosi la intervale scurte de timp. Cladirea va avea o suprafata desfasurata totala de circa 20.000 mp si o capacitate de circa 500 de locuri. Proiectantul noului nod intermodal si al parcarii de tip "park and ride" este Compania Municipala Dezvoltare Durabila Bucuresti SA.
Valoarea totala a contractului de lucrari este de 386,5 milioane de lei (fara TVA) si are o perioada de executie de 28 de luni.
|