CLUJ: Autorizatie de construire pentru Magistrala 1 de metrou si tren metropolitan |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 22 Mai 2024 13:13 |
Presedintele Consiliului Judetean (CJ) Cluj, Alin Tise, a semnat marti, 21 mai 2024, in regim de urgenta, autorizatia de construire pentru investitia "Tren metropolitan Gilau - Floresti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bontida – etapa 1 a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala 1 de metrou si tren metropolitan, inclusiv legatura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj". Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 statii subterane si un depou suprateran, si va fi dezvoltata in urma unei investitii totale de aproape 14 miliarde lei (din care circa 9 miliarde lei pentru proiectare si executie).
"Este un pas necesar pentru demararea efectiva a acestui proiect mult asteptat, care va influenta in mod decisiv dezvoltarea viitoare a intregii zone metropolitane Cluj", a declarat presedintele Alin Tise.
Etapa 1 a proiectului se va desfasura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca si al comunei Floresti. Traseul liniei de metrou usor incepe din zona rezidentiala din Floresti. Astfel, primele statii vor deservi zonele de locuinte, apoi zonele multifunctionale desfasurare in jurul viitorului Spital Regional de Urgenta, respectiv al centrului comercial din apropiere. Cu urmatoarele statii se va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, acestea deservind cartierul Manastur, apoi linia va urma magistrala rutiera vest-est, traversand centrul orasului pana in Piata Marasti. De aici, o linie va continua spre zona industriala Muncii, iar o alta va deservi cartierele Gheorgheni si Sopor.
Antreprenorul general pentru constructia proiectului este asocierea Gulermak - Alstom Transport - Arcada Company, avand ca subcontractanti si terti firmele: Sixense Solutions, Prospect Technical Studies, Siemens Mobility, Prelchim, YDA Insaat Sanayi ve Ticaret AS, Muzeul National de Istorie a Transilvaniei, Arhimar, Teknik Muhendislik AS, Tekfen Insaat ve Tesisat AS, Tekfen Mühendislik AS, Pirotehnic OSB, Vertatel International, Like Consulting si Octagon Fundatii Speciale.
Contractul a fost semnat pe 25 mai 2023, valoarea totala a acestuia fiind de 9 miliarde lei. Finantarea proiectului se va face prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), termenul prevazut pentru finalizarea acestuia fiind in august 2026.
Totodata, licitatia pentru atribuirea serviciilor de supervizare (consultanta) aferente proiectului de constructie a liniei de metrou din Cluj (etapa I) este in etapa de evaluare financiara, ce are termenul-limita stabilit la 26 iunie 2024. Etapa de evaluare tehnica s-a incheiat deja. Cele 6 oferte au fost transmise de:
1. Asocierea Venturo Investment (lider) - Liv Engineering & Consulting Ltd. Co. - Tecnosistem SPA;
2. Asocierea Hill International (Bucharest) (lider) - Proiect Consulting, avand ca tert compania Hill International, Inc.;
3. Asocierea TPF Inginerie (lider) - TPF Getinsa Euroestudios SL;
4. Asocierea Tecnic Consulting Engineering Romania (lider) - Tumas Turk Muhendislik Musavirlik ve Muteahhitlik;
5. Asocierea Systra (lider) - Metrans Engineering, cu subcontractantii SWS Engineering si StructurALL Consulting Napoca;
6. Asocierea Modern Power Systems (lider) - Altinok Consulting Engineering Inc., avand ca subcontractanti Societatea Civila Profesionala De Avocati Giurgea, Ghidra si Asociatii, dar si companiile Topo Road Design, Eco Geo Sibiu Laboratories, Eco Geodrum, Parcrom Service, UTI Building, Stetera si Star Prevent.
|