Agenda Constructiilor
Joi, 09 Iulie 2020
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CLUJ: Constructia metroului si a trenului metropolitan costa peste un miliard de euro
CLUJ: Constructia metroului si a trenului metropolitan costa peste un miliard de euro
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 24 Apr 2020 06:00
Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a semnat ieri contractul pentru elaborarea studiilor si documentatiilor aferente proiectului de dezvoltare a retelei de metrou si a liniei ferate metropolitane din Cluj, cu asocierea formata din companiile SWS Engineering SPA, Systra si Metrans Engineering. Valoarea contractului este de 7 milioane de euro.
"Este cel mai important si mai consistent proiect de infrastructura al Clujului din intreaga lui istorie si primul de metrou, dupa Bucuresti. Am trecut, practic, la penultimul pas, pentru ca ultimul este licitatia de proiectare si executie a metroului. (...) Este un proiect mare, de peste un miliard de euro, care are doua componente. Prima include utilizarea caii ferate existente, cum este, de exemplu, cea dintre Huedin si Dej, care acopera raza judetului Cluj. Noi studiem de acolo un interval de 43 de kilometri, de la Nadasel la Bontida, pentru a putea implementa proiectul trenului metropolitan cu mai multe statii fata de cele existente. Deci, utilizand calea ferata existenta, care va fi modernizata pana in 2023 printr-un alt proiect european de peste un miliard de euro, prin electrificarea caii ferate de la Cluj la Oradea, se va ajunge intr-o ora si 40 min, fata de 3 ore in prezent. Creem niste statii intermediare in Baciu, pe raza municipiului Cluj-Napoca, la Parcul Tetarom (la Taietura Turcului), dupa aceea o zona intermediara la Podul IRA (intre gara si aeroport), dupa care la aeroport o alta statie, tocmai pentru a conecta gara de aeroport. Cea de-a doua componenta este metroul, care este integrat de la Gilau, la podul IRA (20 km)", a declarat primarul Emil Boc intr-un interviu online pentru Vocea Transilvaniei.
Alaturi de noua centura metropolitana a Clujului (38 km), care se afla in etapa de exproprieri si a procedurilor premergatoare demararii constructiei, urmand a fi gata in 2023, zona metropolitana Cluj va dispune de o conectivitate foarte buna, feroviara si rutiera, pe o raza de circa 100 de kilometri.
Asocierea SWS Engineering SPA - Systra - Metrans Engineering va trebui sa elaboreze documentatiile pentru trenul metropolitan in termen de 14 luni, iar pe cele ale liniei de metrou, in 26 de luni.
Dupa aceasta etapa vor fi organizate licitatiile de proiectare si executie.
"Intre timp, vom atrage resurse europene, pentru ca cea mai mare parte din bani va veni din fonduri europene", a mai spus Emil Boc.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
bluebeamACADTeraSteelVideoConfAC-iulCOVID-19
ROCKWOOL 196
A aparut editia
IUNIE-IULIE 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
strabag nivel 1
CELCO 2020
ssab ag antrepriza generala
rigips
elmas 2017
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

HABITAT
hilti
FPSC_2019
C4E FORUM
ROGBC 2016
econet
AICPS_30
AHK 2018
ef-de-n
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere