CLUJ-NAPOCA: A fost desemnat constructorul liniei de metrou, contract de 9 mld.lei |
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 01 Mar 2023 15:45 |
A fost desemnat castigatorul licitatiei pentru metrou. Pas important in implementarea proiectului. Dupa expirarea perioadei de contestatii si semnarea contractului se va putea trece la proiectarea si executia lucrarilor.
Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. - Arcada Company S.A a fost desemnata castigatoarea licitatiei deschise avand ca obiect „Proiectare si executie lucrari de infrastructura (structura de rezistenta, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalatii), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrica aferente obiectivului de investitie Magistrala I de metrou Cluj”.
Oferta depusa de catre Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. - Arcada Company S.A are urmatoarele caracteristici:
Total punctaj obtinut: 91,25 puncte din 100 puncte.
Valoarea estimata totala pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067 lei fara TVA, din care:
Durata totala a contractului este de 96 de luni.
Termenul de depunere a ofertelor a fost 28.10.2022 fiind depuse 2 oferte, dupa cum urmeaza:
1. Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. - Arcada Company S.A
2. Asocierea S.C. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. - S.C. TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S.
Printre proiectele realizate de catre ofertantul castigator se numara:
Istoricul licitatiei
Licitatia deschisa s-a desfasurat in baza anuntului de participare cu nr. CN 1040395/16.03.2022 avand ca obiect „Proiectare si executie lucrari de Infrastructura (structura de rezistenta, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalatii), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrica aferente obiectivului de investitie Magistrala I de metrou Cluj”. Activitatile principale descrise in documentatia de atribuire care a stat la baza licitatiei deschise sunt proiectarea si executia de lucrari de infrastructura (structura de rezistenta, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalatii), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrica aferente obiectivului de investitie MAGISTRALA I DE METROU CLUJ, ceea ce va permite punerea in functiune dupa executarea tuturor lucrarilor si dotarea completa.
MAGISTRALA I DE METROU CLUJ este o linie de metrou usor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 statii subterane si 1 un depou suprateran, in tehnologie „rail” sina de cale ferata, cu o capacitate transport nominala/maxima la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / ora si sens (40 trenuri / ora si sens).
Fazele premergatoare organizarii licitatiei
Prin Acordul de asociere privind realizarea in parteneriat a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului si evaluare strategica adecvata pentru obiectivul de investitii „Tren Metropolitan Gilau - Floresti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bontida” - nr. 188.108/04.04.2019, aprobat prin HCL 1099/19.12.2018, partile (UAT Municipiul Cluj-Napoca, Comuna Floresti, Comuna Gilau, Comuna Apahida, Comuna Baciu, Comuna Jucu si Comuna Bontida) au convenit realizarea in parteneriat a studiilor SPF, SF, de mediu pentru proiect, alocand fonduri pentru a evalua fezabilitatea transportului urban de calatori tip metrou.
In octombrie 2021, ca urmare a contractului incheiat in aprilie 2020, cu o echipa de proiectanti si consultanti cu experienta in proiecte de transport, condusa de SWS Engineering SpA, pentru efectuarea studiilor, a fost finalizat Studiul de Fezabilitate. Astfel, indicatorii tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii Magistrala I de metrou Cluj au fost aprobati prin HG 1288/28.12.2021, iar in octombrie 2022 a fost emisa Hotararea nr. 1245 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii "Tren metropolitan Gilau-Floresti-Cluj-Napoca-Baciu- Apahida-Jucu-Bontida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou si tren metropolitan, inclusiv legatura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj".
Traseul liniei de metrou usor incepe din zona noua rezidentiala din Floresti. Primele trei statii deservesc zone de locuinte de densitate medie din Floresti, iar apoi statiile 4 si 5 deservesc zone multifunctionale intr-o dinamica dezvoltare, desfasurate in jurul ancorelor viitorului spital regional de urgenta si respectiv centrul comercial Vivo. Statiile 6, 7 si 8 deservesc cartierul Manastur (cea mai densa zona de locuinte din oras), iar apoi linia urmeaza magistrala rutiera vest-est, traversand centrul orasului, pana la Piata Marasti. De aici, o ramura a liniei continua inspre zona industriala B-dul Muncii, asigurand si legatura cu calea ferata si viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o alta ramura deserveste cartierele Gheorgheni si Sopor, unde este amplasat si Depoul suprateran. Intreaga linie este in subteran, cu exceptia racordului de tranzitie de langa depou.
In ianuarie 2022 a fost incheiat Acordul de asociere nr. 41272, aprobat prin HCL nr. 4/18.01.2022 , intre U.A.T. Municipiul Cluj-Napoca si U.A.T. Comuna Floresti privind realizarea in parteneriat a procedurilor de achizitie publica, necesare pentru realizarea obiectivului de investitie Tren metropolitan Gilau-Floresti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bontida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou si tren metropolitan, inclusiv legatura dintre acestea, respectiv Componenta 1. Magistrala I de metrou.
Conform HG nr. 1245/2022 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici, finantarea obiectivului de investitii va fi asigurata prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, titlul 61 „Proiecte cu finantare din sumele componentei de imprumut a PNRR“, de la bugetul de stat in conditiile stabilite conform legii, de la bugetul local, precum si din alte surse legal constituite.
In data de 29.12.2022 a fost semnat contractul de finantare nr. 18 intre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si U.A.T Municipiul Cluj-Napoca pentru implementarea proiectului Magistrala I de Metrou Cluj.
Pentru informatii suplimentare, click aici!
|