Agenda Constructiilor
Vineri, 22 Noiembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CNAIR: Autostrada Sibiu-Fagaras are contracte semnate pentru toate cele 4 loturi
CNAIR: Autostrada Sibiu-Fagaras are contracte semnate pentru toate cele 4 loturi
Infrastructura Publicat de AG&F 27 Mar 2024 12:33
Sectiunea de autostrada A13 dintre Sibiu si Fagaras are semnate contractele pentru constructia tuturor celor 4 loturi, iar in anul 2028 trebuie deschisa circulatia, a anuntat, marti, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.
"In ceea ce priveste A13, sectiunea de autostrada dintre Sibiu si Fagaras (68,5 km) are semnate contractele pentru constructia tuturor celor 4 loturi. Proiectarea a inceput deja iar in anul 2028 trebuie finalizata executia si deschisa circulatia pe toate cele 4 loturi si pe drumul de legatura cu DN1. Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar constructiei sectiunii A13 dintre Fagaras si Brasov (50,2 km) a intrat in faza studiilor de teren. Contractul prevede inclusiv elaborarea PT si trebuie finalizat pana la sfarsitul acestui an (2024). Ulterior vom lansa in licitatie direct contractul pentru executia lucrarilor", a scris Cristian Pistol pe pagina sa de Facebook, dupa discutiile avute cu ministrul Dezvoltarii, AdrianVestea, despre dezvoltarea infrastructurii rutiere din judetul Brasov.
Directorul CNAIR a subliniat ca pentru sectiunea Brasov-Bacau (A13), contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate se afla in faza finala de evaluare a ofertelor, estimand ca in luna aprilie va avea un rezultat al procedurii de achizitie publica.
In ceea ce priveste "Studiul de Fezabilitate pentru constructia celor 5 km ai sectiunii Codlea - Cristian (parte a autostrazii Ploiesti-Brasov), Pistol a precizat ca acesta a fost avizat in CTE CNAIR, urmand ca indicatorii tehnico economici sa fie aprobati prin Hotarare de Guvern. Restul sectiunii de autostrada, de la Rasnov la Ploiesti, se afla in faza elaborarii Studiului de Fezabilitate.
"Contractul pentru reabilitarea celor aproximativ 8,5 km ai DN73F (intre Moeciu de Jos, Cheia si Moeciu de Sus) are termen de finalizare in luna noiembrie a anului 2025. Insa antreprenorul este foarte bine mobilizat in santier si a dat asigurari ca poate finaliza lucrarile mult mai repede. Am luat decizia reabilitarii acestui sector de drum national ca urmarea a numeroaselor solicitari primite", a mai scris Pistol pe pagina de socializare.
Potrivit sursei citate, discutiile cu ministrul Dezvoltarii au vizat si evolutia altor proiecte de interes pentru judetul Brasov.
 
 
Cele 4 tronsoane ale sectiunii Sibiu - Fagaras a autostrazii A13 sunt:
• Tronsonul 1 - Boita (autostrada Sibiu - Pitesti) - Avrig - Marsa (DJ105G), cu o lungime de 14,25 km; valoarea contractului de proiectare si executie este de 1,9 miliarde lei;
• Tronsonul 2 - Marsa (DJ105G) - Arpasu de Jos (DN1), cu o lungime de 19,92 km; valoarea contractului de proiectare si executie este de 1,55 miliarde lei;
• Tronsonul 3 - Arpasu de Jos (DN1) - Sambata de Sus (DJ105B), cu o lungime de 17,61 km; valoarea contractului de proiectare si executie este de 1,77 miliarde lei;
• Tronsonul 4 - Sambata de Sus (DJ105B) - Municipiul Fagaras (16,26 km), la care se adauga drumul de legatura cu DN1 (5,6 km); valoarea contractului de proiectare si executie este de 1,2 miliarde lei.
Pentru primele 3 tronsoane, contractele de proiectare si executie au fost adjudecate de Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS, avand ca subcontractanti si terti companiile Vio - Top, Elektra Invest, Eckon Cei, General Survey Corporation, Prospect Technical Studies, Pirotehnic OSB, Visio Construction Works, Terra Silva, Muzeul Olteniei Craiova, EPC - Consultanta de Mediu, Mega Mühendislik Müsavirlik AS.
Tronsonul 4 va fi realizat de Makyol in asociere cu Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi AS, cu aceiasi subcontractanti si terti.
Finantarea este asigurata din Programul Transport (PT), iar pe traseul acestei sectiuni urmeaza sa fie construite, in total, 7 noduri rutiere (Boita, Avrig, Arpasu, Victoria, Sambata, Ileni, Fagaras), 24 de poduri peste autostrada Sibiu-Fagaras, 63 de poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apa, drumuri), trei poduri pe drum de legatura intre autostrada Sibiu - Fagaras si DN1, 12 viaducte pe autostrada Sibiu - Fagaras, doua Centre de intretinere si coordonare, un punct de sprijin si 4 spatii de servicii.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMSISECAMTotalEnergieshiltiRAWLPLUGABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
BogArt
SSAB
Ubitech
MAKITA
VEGO
leviatan
Arduro
konsent
ness project
EDIT-Structural
theda mar
SIGM
CDS
CONCEPT STRUCTURE
noark
rigips
ELECTROGRUP
DRS
quadratum
Acvatot 2019
strabag nivel 1
ERBASU CONSTRUCT
viarom
concelex
AED

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<