CNAIR: Proceduri si documentatie pentru constructia a 3 noi sectoare de autostrada |
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 25 Iul 2022 11:48 |
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis la ANAP, cele 4 documentatii de atribuire pentru lansarea procedurilor de achizitie publica pentru proiectarea si executia Autostrazii Sibiu - Fagaras.
Potrivit unui comunicat al CNAIR, obiectul procedurilor de achizitie publica il reprezinta atribuirea celor 4 contracte pentru Autostrada Sibiu - Fagaras, in lungime de aproximativ 68,05 kilometri, astfel: Tronsonul 1 Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti) si Avrig-Marsa (DJ105G), in lungime de 14,25 km; Tronsonul 2 Avrig-Marsa (DJ105G) - Arpasu de Jos (DN1) in lungime de 19,92 km, Tronsonul 3 Arpasu de Jos (DN1) - Sambata de Sus (DJ 105B) in lungime de 17,61 km si Tronsonul 4 Sambata de Sus (DJ 105B) - Municipiul Fagaras si Drum de legatura cu drumul national DN1 in lungime de 16,26 km aferenta corpului de autostrada si 5,65 km aferenta drumului de legatura.
Perioada de proiectare si executie a fiecarui contract va fi de 48 de luni, dintre care 12 luni perioada de proiectare si 36 de luni perioada de executie a lucrarilor.
Potrivit CNAIR, sectorul de Autostrada Sibiu - Fagaras are o importanta majora in desfasurarea traficului pe directia Coridorului IV Pan European, deoarece face parte dintr-un proiect mai amplu de conectivitate a infrastructurii rutiere la reteaua de transport europeana TENT - Comprehensive, respectiv intercoridorul Moldova - Transilvania.
ANAP are la dispozitie maximum 10 zile, conform legii, pentru a finaliza verificarea documentatiilor de atribuire.
Dupa validarea documentatiilor de atribuire, CNAIR va putea publica Anunturile de Participare aferente contractelor pentru proiectarea si executia lucrarilor, in cadrul carora se va stabili data de depunere a ofertelor, se mai arata in comunicat.
Incepe constructia sectiunii Zimbor-Poarta Salajului din Autostrada Transilvania
Constructia sectiunii Zimbor-Poarta Salajului din Autostrada Transilvania va incepe in aceasta saptamana, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
"A fost emis Ordinul de Incepere pentru constructia sectiunii Zimbor-Poarta Salajului (Autostrada Transilvania)! De saptamana viitoare (n.r. din 25 iulie), constructorul roman poate incepe lucrarile pe cei 12,24 km ai acestei sectiuni", a scris oficialul pe Facebook, vineri.
Constructia, finantata prin PNRR, are o valoare de 680,40 milioane de lei (fara TVA) si trebuie finalizata pana in anul 2024, respectiv in 24 de luni.
CNAIR a aprobat Proiectul Tehnic al autostrazii Focsani - Bacau
CNAIR a aprobat vineri proiectul tehnic al sectiunii de autostrada Focsani - Bacau, parte din A7 Autostrada Moldovei, a notat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
In lungime de 95,9 km, Autostrada Focsani-Bacau este formata din 3 loturi: Lotul 1 (Focsani-Domnesti Targ) va avea o lungime de 35,60 km; Lotul 2 (Domnesti Targ - Racaciuni) va avea o lungime de 38,78 km si Lotul 3 (Racaciuni - Bacau) va avea o lungime de 21,52 km.
"Urmeaza transmiterea la ANAP a documentatiei de atribuire pentru validare si dupa aceea lansarea in licitatie a contractelor pentru executia lucrarilor", a adaugat seful de la Transporturi.
Constructia Autostrazii Focsani-Bacau este finantata prin PNRR si are o valoare estimata de 8,78 miliarde de lei (fara TVA).
Pe traseul autostrazii vor fi construite: 91 de poduri si pasaje, trei Centre de Intretinere si Coordonare (CIC), sase spatii de servicii si patru parcari de scurta durata.
Proiectul Autostrazii Focsani - Bacau prevede inclusiv plantarea a peste 174 de hectare de perdele forestiere de protectie.
|