LICITATIE de 1,45 miliarde euro constructie tronson 1 din A8 Tg. Neamt-Ungheni |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 27 Ian 2025 13:12 |
Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a publicat in SEAP contractul pentru proiectarea si executia tronsonului Targu Neamt - Targu Frumos (27 km), primul tronson al Autostrazii Unirii (A8) Targu Neamt - Iasi - Ungheni si a stabilit ca ofertele se pot depune pana la data de 24 martie 2025.
Contractul pentru tronsonul I Targu Neamt (Motca) - Targu Frumos are o valoare estimata cuprinsa intre 6 miliarde lei si 7,17 miliarde lei (fara TVA), iar finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, respectiv fonduri de la bugetul de stat. Durata de realizare este de 46 de luni, din care 10 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor.
"Pentru a asigura legatura intre Motca (DN 2/ sectiunea III a Autostrazii Unirii A8, lotul Leghin - Targu Neamt) si Autostrada Moldovei A7 (sectiunea Bacau - Pascani), a fost inclusa in documentatie acordarea unui punctaj suplimentar constructorului care isi asuma si prioritizeaza executia segmentului cu o lungime de 5,5 kilometri in termen de cel mult 12 luni", a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Tronsonul 1 Targu Neamt (Motca) - Targu Frumos din judetul Iasi are o lungime de 27 km si va include 36 de poduri si pasaje, cu o lungime totala de 8,5 km (inclusiv un pasaj de 1.100 de metri, la km 27), 4 tuneluri cu o lungime totala de 1,7 km, 3 noduri rutiere (nod Motca DN 24, nod Pascani DJ 208 si nod Targu Frumos DN 28B)
Situatia tronsoanelor 2, 3, 4 si 5 (Targu Frumos - Iasi - Ungheni)
In ceea ce priveste contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 2, Targu Frumos - Letcani (28,6 km), documentatia tehnica este finalizata si se afla in procedura de avizare la Agentia Nationala de Achizitii Publice (ANAP), acesta fiind ultimul pas inainte de lansarea licitatiei pentru proiectarea si executia lucrarilor. Pentru acest tronson, CNIR a stabilit o valoare estimata a contractului de proiectare si executie de 5,5 miliarde lei (fara TVA) si o durata de realizare de 46 de luni, din care 10 luni pentru proiectare si 36 pentru executia lucrarilor. Tronsonul II va include 19 poduri (inclusiv unul cu lungimea de 1.130 de mertri), doua tuneluri si doua noduri rutiere - nod Podu Iloaiei (la km 28) si nod Letcani (km 59). De asemenea, acest tronson va mai include un spatiu de servicii tip S3 (stanga/ dreapta), doua parcari de scurta durata si un Centru de Intretinere si Coordonare (langa Letcani). Totodata, in documentatie a fost prevazuta acordarea punctajului suplimentar pentru ofertantul care isi asuma prioritizarea si executia, in termen de cel mult 14 luni, a sectorului de autostrada cu o lungime de 4 km care va functiona ca o varianta ocolitoare a localitatii Podu Iloaiei (judetul Iasi). Dupa validarea documentatiei, va fi stabilit termenul pentru depunerea ofertelor, iar anuntul de licitatie va fi publicat in Sistemul Electronic pentru Achizitii Publice (SEAP). Finantarea investitiei este asigurata din Programul Transport 2021-2027.
Pentru tronsonul 3, Letcani - Iasi (lungime 17,7 km), tronsonul 4, Iasi - Golaiesti (12,7 km), respectiv tronsonul 5, Golaiesti - Pod Ungheni (2,77 km), documentatiile urmeaza sa fie aprobate.
Sectiunea A8 Targu Neamt (Motca) - Iasi - Ungheni are o lungime de 89 de km (5 tronsoane) si o valoare estimata a investitiei de peste 25 miliarde lei. Pe traseu sunt prevazute peste 110 poduri si pasaje cu o lungime de 26 km si 14 tuneluri cu o lungime totala de 6,7 km.
Studiul de fezabilitate al Autostrazii Unirii (A8) Targu Neamt - Iasi - Ungheni a fost revizuit si actualizat de compania Consitrans, alaturi de o echipa extinsa de proiectanti de la Artera Proiect, Pirotehnic Osb, Geostud, Drum Proiect, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" si Geo-Serv, ca subcontractanti.
|