LICITATIE de un miliard euro pentru reabilitarea CF Craiova-Caransebes (Lot 1 si 2) |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 19 Aug 2024 16:35 |
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA a lansat licitatia pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe linia Craiova - Caransebes, pe sectoarele Craiova - Filiasi (Lot 1), respectiv Filiasi - Igiroasa (Lot 2). Valoarea financiara totala estimata a investitiei este de 4,16 miliarde lei (fara TVA), sursa de finantare fiind asigurata din Programul Transporturi (PT) 2021-2027. Durata de implementare este de 54 luni, din care 12 luni pentru proiectare si 42 de luni pentru executie pentru Lotul 1, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare si 48 de luni pentru executie pentru Lotul 2.
Achizitia publica pentru Loturile 1 si 2 prevede proiectarea si executia lucrarilor de modernizare pe un traseu de circa 82,24 km, din lungimea totala a tronsonului, astfel:
Termenul-limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare pentru ambele loturi este stabilit la data de 23 septembrie 2024, ora 15:00.
Anterior, in lunile mai si iunie 2024 au fost lansate procedurile de achizitie publica pentru celelalte 4 loturi, care au termen de depunere si deschidere a ofertelor in data de 28 august 2024 (loturile 3 si 6), respectiv 16 septembrie (loturile 4 si 5), valoarea totala estimata a acestor achizitii fiind de circa 12,22 miliarde lei (fara TVA).
Tronsonul de cale ferata Craiova - Caransebes face parte din proiectul de reabilitare a liniei CF Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebes, cu o lungime totala de 225,28 km, care vizeaza imbunatatirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 120 km/h (pentru marfa) si 160 km/h (pentru calatori). Lucrarile includ modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea tronsonului (25 kV), marirea capacitatii de tranzit, asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, modernizarea statiilor si a haltelor de miscare, a podurilor si podetelor, reabilitarea/ modernizarea cladirilor statiilor de calatori, montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, instalatii de centralizare electronica noi in statii si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R), precum si reducerea valorii maxime a declivitatii pe sectiunile unde aceasta depaseste 18‰.
Studiul de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei feroviare Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebes, parte a Coridorului Orient/ Est-Mediteranean, a fost elaborat de asocierea Italferr SPA - ISPCF SA - Italrom Inginerie International.
|