OFERTARE numeroasa pentru executia Tronsonului 1 - Autostrada Timisoara-Moravita |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 11 Feb 2025 18:44 |
![]() Pe traseul acestui lot se vor construi inclusiv 23 de lucrari de arta (printre care un pod nou peste raul Timis, cu o lungime de aproximativ 1.153 metri), un Centru de Intretinere si Coordonare, doua parcari de scurta durata (cu minimum 6 statii de incarcare pentru autoturismele electrice), precum si 4 noduri rutiere, la Remetea Mare (A1), Albina (DJ 592), centura Timisoara Sud si Padureni (DN 59).
Cele 9 oferte au fost depuse de:
1. Asocierea Antrepriza de Constructii Drumuri si Autostrazi (lider) - Danlin XXL - Groma Hold Eood - Evropeiski Patishta AD - Frasinul (Romania - Bulgaria);
2. Asocierea Drum Asfalt (lider) - Automagistral-Pivden (Romania - Ucraina);
3. Asocierea IC Içtas Insaat Sanayi ve Ticaret AS (lider) - Rotary Constructii Mentenanta SA (Turcia - Romania);
4. Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret AS (Turcia);
5. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret AS (Turcia);
6. Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS (lider) - CBI Constructii, Turism & Investitii (Turcia - Romania);
![]() 7. Asocierea Mapa Insaat ve Ticaret AS (lider) - Gunal Insaat Ticaret ve Sanayi AS (Turcia);
8. Asocierea Nurol Construction SA (lider) - Nurol Insaat ve Ticaret AS (Romania - Turcia);
9. Webuild SPA - Milano (Italia).
Ofertele au intrat in etapa de evaluare.
Indicatorii tehnico-economici pentru constructia autostrazii Timisoara - Moravita au fost aprobati la finalul lunii august 2024. Valoarea totala a investitiei ajunge la 14,59 miliarde de lei (inclusiv TVA), finantarea fiind asigurata prin Programul Transport 2021-2027. Cel de-al doilea lot al autostrazii, Jebel – Moravita, se afla tot in etapa de licitatie. Acesta are o lungime de aproximativ 33,49 km si o valoare estimata cuprinsa intre 4,23 miliarde lei si 4,61 miliarde lei (fara TVA). Lucrarile includ constructia unui pod de 550 de metri peste CF124 (Timisoara - Resita) si peste DN 58B, a doua noduri rutiere (pe DN 58B - la Voiteg si la Moravita), a doua spatii pentru servicii, a doua parcari de scurta durata, precum si a unui Centru de Intretinere si Coordonare. Toate spatiile de servicii si parcarile de scurta durata vor fi dotate cu infrastructura necesara amplasarii unor statii pentru incarcarea autovehiculelor electrice (minimum 6 statii electrice in fiecare facilitate.
Studiul de fezabilitate al autostrazii Timisoara - Moravita a fost elaborat de asocierea Search Corporation - Egis Romania SA, iar studiul geotehnic a fost elaborat de compania Formin SA.
![]() |