Agenda Constructiilor
Joi, 26 Decembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - ORADEA: Investitie de 15 milioane euro in nod intermodal la gara Episcopia Bihor
ORADEA: Investitie de 15 milioane euro in nod intermodal la gara Episcopia Bihor
Infrastructura Publicat de AG&F 24 Iun 2022 10:53
Consiliul local al Municipiului Oradea a aprobat depunerea spre finantare a proiectului „Dezvoltarea unui centru intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier si feroviar in Zona Garii CFR din Episcopia Bihor”. Acest proiect va fi depus spre finantare prin Programul Operational Infrastructura Mare, Axa prioritara 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient. Valoarea totala a proiectului pentru cele doua linii de tren se ridica la cca 14,8 milioane de euro, din care 10 milioane vor fi finantate din fonduri europene, iar 4,8 milioane de euro vor fi contributia municipiului Oradea la acest proiect.
Proiectul prevede construirea a doua linii de cale ferata de aproximativ 700 de metri fiecare. Acestea vor fi utilizate pentru incarcarea si descarcarea marfurilor care vor fi transportate prin intermediul acestui centru intermodal. Se vor mai construi o platforma de beton intre cele doua linii, o cladire administrativa de tip container in care sa se desfasoare partea logistica si o parcare pentru camioane. Terminalul intermodal va fi imprejmuit, va fi iluminat si racordat la utilitati.
Municipiul Oradea va deveni un hub pentru transportul de marfuri datorita faptului ca este situat in apropiere de Autostrada Transilvania si drumul expres Oradea-Arad iar calea ferata Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor va fi electrificata. Centrul intermodal va fi conectat printr-un drum de legatura la E60/DN1. Prin implementarea proiectului, zona va deveni un puternic nucleu economic la nivelul intregii regiuni Nord-Vest.
Acest proiect are un rol cheie pentru transportul de marfuri din Oradea si judetul Bihor si va asigura transferul marfurilor in relatie cu statele din vestul Europei, dar si cu alte zone din Romania. Transportul de marfuri cu trenul este mult mai putin poluant si mai ieftin, fiind incurajat la nivel european in raport cu transportul rutier. Totodata, acest proiect contribuie la cresterea competitivitatii economice a companiilor din Oradea si judetul Bihor, deoarece costurile cu transportul marfurilor vor scadea ca urmare a construirii acestei facilitati.
 
TotalEnergiesRAWLPLUGSISECAMALLBIMABONARE REVISTEhilti
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
EDIT-Structural
SSAB
AED
BogArt
SIGM
EURO BUILD
ERBASU CONSTRUCT
Arduro
ELECTROGRUP
Acvatot 2019
MAKITA
konsent
VEGO
CONCEPT STRUCTURE
rigips
quadratum
GEWISS
CDS
leviatan
theda mar
Ubitech
concelex
strabag nivel 1
noark
DRS

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<