Agenda Constructiilor
Miercuri, 25 Decembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - PORR Construct avanseaza cu lucrarile la Autostrada A1 Curtea de Arges-Tigveni
PORR Construct avanseaza cu lucrarile la Autostrada A1 Curtea de Arges-Tigveni
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 16 Apr 2024 15:47
PORR Construct a ajuns la 27-28% cu stadiul fizic al lucrarilor pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti, potrivit estimarilor Asociatiei Pro Infrastructura, care a filmat inclusiv in interiorul tunelului Curtea de Arges, care se foreaza in aceasta perioada. Tunelul Tigveni este primul tunel de pe traseul autostrazii Pitesti-Sibiu, pe sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges. Acesta va avea o lungime de 1,35 kilometri, iar antreprenorul lucreaza de la inceputul acestui an, indiferent de conditiile meteorologice.
"Mini-sectiunea de 9,8 km din A1 Sibiu-Pitesti avanseaza bine si avem inca sanse sa circulam prin primul tunel forat de pe o autostrada romaneasca in decembrie 2026. Am filmat inclusiv in interiorul tunelului Curtea de Arges, lung de 1,35 km. Progresul pana acum este foarte bun: sapatura a ajuns putin dincolo de prima galerie de legatura intre cele doua cai. Sunt trei astfel de treceri folosite in caz de urgenta, doua pietonale spre capete si intre ele una mare in care incap si vehiculele.
Din pacate, asa cum se vede din imagini, antreprenorul Porr a dat de o zona cu mult nisip, unul din cele mai dificile tipuri de teren in care poti construi ceva, mai ales un tunel. Si nici pe restul lotului lucrarile nu sunt de lepadat: viaducte multe, lungi si adanci, consolidari serioase de facut pe multi versanti cu risc de alunecare", au transmis reprezentantii Pro Infrastructura.
 
 
Sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges, are o lungime de 9,8 km. Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor.
In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si un tunel de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
 
 
 
RAWLPLUGABONARE REVISTEALLBIMTotalEnergieshiltiSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ELECTROGRUP
GEWISS
leviatan
konsent
Ubitech
concelex
CDS
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
DRS
SSAB
CONCEPT STRUCTURE
VEGO
EURO BUILD
quadratum
rigips
BogArt
MAKITA
EDIT-Structural
Acvatot 2019
AED
Arduro
strabag nivel 1
noark
SIGM

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<