PORR Romania a finalizat lucrari de modernizare de 37,6 mil. euro in portul Giurgiu |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 09 Iul 2025 15:37 |
![]() "La Giurgiu a avut loc (...) ceremonia de incheiere a unui proiect care pentru noi a insemnat enorm. S-a vorbit despre el in multe feluri: contract care astepta sa fie semnat de peste 10 ani (si care se concretizeaza la 35 de ani de la Revolutie), investitie strategica pentru infrastructura portuara si europeana, exemplu de buna colaborare cu un constructor serios, capabil sa execute autostrazi, cai ferate si porturi de cea mai buna calitate, in timp record. Pentru noi a fost o lupta contra cronometru: cu Dunarea, cu provocari de tot soiul - de la lucrarile hidrotehnice complexe, la cantitatile record de materiale transportate ori de dragaje efectuate", au transmis reprezentantii PORR Romania, printr-o postare pe Linked in.
![]() "A fost un proiect intens, care ne-a pus la incercare de multe ori: tot ce vedeti construit aici s-a ridicat si ziua, si noaptea", a precizat Pavel Ionitoaiei, managerul de proiect.
Prezent la receptia proiectului, presedintele interimar al PSD si fost ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat ca este absolut necesar ca Dunarea sa fie navigabila pe tot parcursul anului. "Mi-as dori ca cel mai important proiect pentru Dunare, Fast Danube, cel care cativa ani a fost blocat, (...) sa intre pe linia corecta, astfel incat sa se inceapa implementarea lui. Este absolut necesar ca Dunarea sa fie navigabila pe tot parcursul anului, asta va pune in valoare toate aceste investitii care au inceput la Giurgiu, Oltenita, Severin, Turnu Magurele. (...) Este un proiect strategic pentru Europa si, din ce semnale avem, pare ca s-a intrat pe linia corecta pentru implementarea acestui proiect important", a declarat Sorin Grindeanu.
![]() Portul Giurgiu beneficiaza, in urma acestei modernizari, de 7 dane de acostare (860 de metri), doua dane in solutie de cheu pereat cu dale prefabricate din beton, o rampa de lansare la apa a ambarcatiunilor de agrement, precum si de retele de utilitati moderne.
Conform constructorilor, executia a presupus o logistica impresionanta, respectiv utilizarea a 3.300 de tone de profile metalice si palplanse, uzinate in Luxemburg si transportate fluvial la Giurgiu, a 250.000 de tone de material de umplutura - piatra sparta si anrocamente - adus pe Dunare din zona Macin, precum si realizarea a 200.000 mc de dragaje de intretinere executate pentru adancimi si conditii navigabile optime.
Pentru implementarea proiectului, antreprenorul general a beneficiat de sustinerea grupului PORR si a BCPC Biroul de Consultanta Proiectare in Constructii, ca terti. De asemenea, din echipa de constructori au mai facut parte si subcontractantii Pet Communications, Zublin Romania si Superquatro Grup.
|