UMB si EURO-ASFALT oferteaza executia lotului 1C: Sarateni-Joseni, Sectiunea II, A8 |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 17 Dec 2024 11:37 |
Asocierea SA&PE Construct (lider) - Tehnostrade - Spedition UMB - Euro-Asfalt (Bosnia-Hertegovina) a depus singura oferta de participare la licitatia pentru atribuirea contractului pentru proiectarea si executia lotului 1C (Sarateni - Joseni) de pe traseul sectiunii montane a Autostrazii Unirii (A8). Din asociere fac parte, ca subcontractanti, si compania Pirotehnic OSB si Muzeul Olteniei Craiova.
Oferta intra in etapa de evaluare, ce are termenul-limita stabilit la data de 16 iunie 2025, ora 18:00.
Contractul are o valoare estimata de minimum 6,1 miliarde lei (fara TVA) si o durata de realizare de 54 de luni, din care 14 pentru proiectare si 40 de luni pentru executia lucrarilor.
Lotul 1C Sarateni - Joseni, care se desfasoara in judetele Mures si Harghita, are o lungime de 32,4 km, include 39 de poduri si pasaje, 3 tuneluri unidirectionale, 4 polate si doua pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).
Lungimea pasajelor si a tunelurilor este de aproximativ 16 km, reprezentand 50% din lungimea totala a acestui lot de autostrada. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri (pasajul peste DN 13 A si calea ferata, iar cel mai inalt viaduct va avea 45 de metri). Pe traseul lotului 1C sunt prevazute si doua parcari de scurta durata (stanga/ dreapta) cu 12 spatii de incarcare pentru masini electrice. Potrivit CNIR SA, lotul Sarateni - Joseni va avea si descarcari provizorii pentru a asigura functionarea independenta.
Finantarea proiectului este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, si de la bugetul de stat.
Ca element de noutate, CNIR a impus, prin documentatie (Cerintele Beneficiarului) obligativitatea viitorului antreprenor de a pune la dispozitia autoritatilor publice locale sau a oricaror alte autoritati publice, cu titlu gratuit, cantitati de material excavat din surplusul de material, pentru a fi utilizat in cadrul proiectelor locale (circa 11 milioane mc surplus de material excavat). De asemenea, tronsonul va avea o banda separata pentru vehicule lente (camioane), pe o lungime de 15,2 km.
Sectiunea de munte Sarateni - Pipirig de pe Autostrada Unirii (A8) are o lungime de 116 km si include patru loturi, toate fiind in procedura de licitatie:
● Lotul 1C Sarateni - Joseni (32,4 km) - oferta depusa luni, 16 decembrie 2024;
● Lotul 1D Joseni - Ditrau (14,4 km) - ofertele se deschid miercuri, 18 decembrie 2024;
● Lotul 2A Ditrau - Grinties (37,9 km) - ofertele se deschid joi, 19 decembrie 2024;
● Lotul 2B Grinties-Pipirig (31,5 km) - termenul-limita pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025.
Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, a fost impartita in 6 sectoare:
● Lot 1B: Miercurea Nirajului - Sarateni (km 22+000 - km 45+400);
● Lot 1C: Sarateni - Joseni (km 45+400 - km 77+800);
● Lot 1D: Joseni - Ditrau (km 77+800 - km 92+195);
● Lot 2A: Ditrau - Grinties (km 0+000 - km 37+900);
● Lot 2B: Grinties - Pipirig (km 37+900 - km 72+000);
● Lot 2C: Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin) (km 72+000 - km 89+000).
Sectiunea II face parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
Pentru urmatoarea sectiune a A8, Targu Neamt - Iasi -Ungheni (89 km), conducerea executiva a CNIR asteapta aprobarea documentatiei in Consiliul de Administratie. Documentatia pentru lansarea licitatiilor de proiectare si executie aferenta primelor doua loturi dintre Targu Neamt si Letcani, cu o lungime de 55,6 km, a fost transmisa Consiliului de Administratie inca din data de 29 noiembrie 2024.
|