Instalatii de apa & sisteme HVAC
Publicat de Elena Icleanu
08 Iul 2011 07:36
|
Piata autohtona de termotehnica va stagna sau, in cel mai optimist scenariu, va inregistra o crestere de maximum 5% in 2011, potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii Diviziei de Termotehnica din cadrul Robert Bosch Romania, previziunile fiind bazate pe evolutia din primele cinci luni ale acestui an a sectorului specific. "Daca ne referim strict la sectorul centralelor termice murale destinate locuintelor individuale, tinand cont de masurile guvernamentale de eliminare a subventiilor pentru energia termica in sistem centralizat, precum si posibila scumpire a gazelor naturale, este posibil ca si in 2011 sa se inregistreze o crestere de peste 10% in domeniu. Comparand, insa, perspectivele primelor luni ale acestui an cu cele din perioada similara din 2010, consider ca majoritatea echipelor manageriale ale firmelor din bransa au avut o atitudine caracterizata de un optimism exagerat. Pana in acest moment, nu exista semnale ca piata s-ar putea inscrie pe o tendinta pozitiva, similara celei consemnate in anul anterior, cand, chiar in contextul crizei, s-au inregistrat cereri foarte mari pe acest segment. Lansarea programului «Casa Verde» este benefica atat pentru noi, in calitate de furnizori, cat si pentru clientul final, acest proiect avand si o latura educativa extrem de importanta. In mod cert, pe segmentele panourilor solare, cazanelor pe baza de peleti si pompelor de caldura (cele trei categorii de sisteme promovate prin program) se vor inregistra rezultate pozitive", a declarat Adrian Balsanu, director regional de vanzari al Diviziei de Termotehnica a companiei. In perioada urmatoare, conducerea departamentului specializat al Robert Bosch Romania vizeaza extinderea portofoliului de echipamente si perfectionarea serviciilor, dupa ce in acest an a fost lansat in Romania un nou model de centrala murala destinata exclusiv vanzarii prin intermediul magazinelor tip DIY. "De asemenea, am introdus pe piata noile cazane de abur tehnologic si apa fierbinte Loos (care se situeaza in topul vanzarilor din acest an) si aducem lunar noi modele pentru fiecare segment in care activam", a precizat Adrian Balsanu. Anul trecut, datorita trecerii de la marca Junkers la Bosch, vanzarile companiei au crescut cu 7% fata de 2009, o pondere importanta la realizarea veniturilor aferente avand-o livrarile de centrale murale conventionale sau in condensatie, urmate de cazanele pe baza de material lemnos. Pentru informatii suplimentare, www.bosch.com.ro
|