Concernul Geberit Group, din Elvetia, specializat in productia si comercializarea de instalatii sanitare, a realizat, in intervalul ianuarie - iunie 2011, o cifra de afaceri de 1,12 miliarde franci elvetieni (CHF), in crestere cu 0,3% in comparatie cu primul semestru din 2010. Dupa efectuarea ajustarilor valutare, rezulta o majorare cu 11,7% fata de perioada corespunzatoare din anul anterior, diferenta fiind justificata de aprecierea accelerata a monedei nationale. Analiza trimestriala confirma plasarea pe un trend ascendent, cresterea din primele trei luni ale anului fiind de 12,8%, iar in urmatoarele trei de 10,5%. La nivel european, livrarile s-a ajustat in sens pozitiv cu 11,8%, cele mai dinamice piete fiind Marea Britanie/Irlanda (+23,5%), Germania (+15%), Europa Centrala si de Est (+14,7%), Austria (+14,5%), Franta (+13%) si statele nordice (+12,7%). Singura zona in care s-a inregistrat scadere a fost cea a peninsulei Iberice, unde incasarile s-au diminuat cu 3,8%. In ceea ce priveste America de Nord, in pofida unui mediu economic ostil, veniturile s-au majorat cu 12,3%, in vreme ce in Asia si Extremul Orient acestea au consemnat un salt de 10,2%. Din punct de vedere al produselor, in trimestrul al doilea a continuat dezvoltarea puternica a sectiei de sisteme pentru tubulatura (+15,7%), situatie justificata de stagnarea inregistrata in anii precedenti, pe fondul declinului in domeniul constructiilor. Referitor la obiectele sanitare, vanzarile au sporit cu 8,9% (-2,5%, exprimata in moneda CHF). Toate aceste rezultate indreptatesc managementul grupului sa fie increzator in viitor, ceea ce se va concretiza, pe termen mediu, prin plasarea marjei intre 23% si 25%. Pentru informatii suplimentare,
www.geberit.com