Instalatii de apa & sisteme HVAC
Publicat de Cosmin Dincu
12 Mar 2013 07:12
|
In opinia conducerii firmei Gemix Instal, din Capitala, piata locala de centrale termice a ajuns intr-o etapa de maturitate in ceea ce priveste dezvoltarea, astfel incat, in cel mult trei ani, urmeaza ca peste 60% din achizitii sa fie realizate cu precadere pentru inlocuirea unitatilor existente (insa depasite din punct de vedere tehnic), iar diferenta – de 40% - va fi constituita de comenzile ce vizeaza montajul noilor echipamente (fie la imobile recent edificate, fie pentru cele ai caror proprietari au luat decizia debransarii din cadrul sistemului centralizat si s-au hotarat sa obtina independenta energetica pe baza centralelor termice). “In comparatie cu situatia actuala, structura cererii pe acest segment va fi in scurt timp diametral opusa si consider ca – pe baza acestei premise fundamentale – competitia se va intensifica si mai mult ca in prezent. In schimb, in ceea ce priveste sistemele de ventilare si conditionare a aerului, au aparut semnale evidente de intensificare a derularii proiectelor specifice si speram intr-o reluare rapida a lucrarilor la cat mai multe obiective amanate in anii anteriori. Pe fondul acestor evidente - si in pofida faptului ca piata de profil intampina probleme legate de blocajul financiar, existand furnizori care nu isi permit creditarea partenerilor – estimam o crestere de cel putin 35% - 40% a cifrei de afaceri in acest an, comparativ cu nivelul de peste trei milioane de lei din 2012”, a declarat ing. George Rogojinaru, director general al societatii. Descriind situatia sectorului de instalatii in general, managerul companiei a avertizat ca nivelul concurentei in domeniu este acut, fiind observate mutatii semnificative. „De multe ori, criteriul celui mai mic pret, care este prevalent in acest sector de activitate, aduce prejudicii atat furnizorilor, cat mai ales beneficiarilor neinformati, acestia alocand deseori fonduri substantiale pentru remedierea unor probleme survenite in exploatare, care depasesc cu mult sumele aferente achizitiei initiale a unor sisteme cu un raport optim cost-calitate. La un moment dat, cererea pentru un anumit tip de produs sau furnizor ajunge la limita, existand un plafon ce nu mai poate fi depasit, insa trebuie sa se inteleaga ca acest aspect survine deseori din cauza saturarii pietei. Practic, produsul sau furnizorul respectiv si-au atins potentialul maxim pe segmentul de piata respectiv, astfel incat solutia ar trebui sa fie una normala mediului de afaceri capitalist, respectiv integrarea in cadrul pietei a unor produse/ furnizori noi”, a explicat ing. George Rogojinaru. Compania asigura solutii complete pentru instalatii sanitare, electrice, de incalzire, climatizare si ventilare, indeplinind intr-un spirit profesional cerintele tot mai diverse ale clientilor. Pentru intervalul 2013 – 2015, strategia de afaceri include o tinta ambitioasa – si anume extinderea activitatii pe segmentul de panouri solare CRANE (fotovoltaice). Dintre produsele comercializate (de ordinul sutelor), cateva marci au avut o pondere de cel putin 30% din cifra de afaceri a anului 2012, printre acestea aflandu-se RIGEL, DAB, VTS, Romstal, Riello, Midea, Viessman si Buderus. Din punct de vedere zonal, cele mai semnificative livrari s-au efectuat catre beneficiari din Bucuresti si Brasov. Pentru informatii suplimentare, www.gemixinstal.ro
|