In 2024, vanzarile grupului elvetian Geberit au atins nivelul din anul precedent, cumuland 3,085 miliarde CHF. Ajustata pentru efectele valutare negative de 76 milioane CHF, cresterea a fost de 2,5%, in pofida declinului puternic inregistrat in industria constructiilor de cladiri. Cresterea a fost determinata in intregime de majorarea livrarilor. In afara de efectul generat de refacerea stocurilor la angrosisti in prima jumatate a anului, aceasta dinamica s-a datorat in principal extinderii pozitiei pe piata si dezvoltarii puternice a diferitelor produse noi. Vanzarile din al patrulea trimestru din 2024 au atins 685 de milioane CHF, ceea ce echivaleaza cu o scadere de 1,3% fata de perioada similara a anului precedent. Cu toate acestea, dupa ajustarile valutare, cifra corespunde unei usoare cresteri de 0,7%, obtinute chiar daca raportarea s-a realizat la o perioada puternica. Pietele europene au continuat sa sufere cel mai mult de pe urma conditiilor foarte dificile pentru industria sanitara, dar vanzarile de pe continent au sporit cu 1,9% in 2024. Cresteri peste medie au fost inregistrate in Europa de Est (+7,1%), Italia (+6,2%), Benelux (+3,8%) si chiar in Germania (+3,2%). Austria (+0,3%) a inregistrat, de asemenea, o usoara crestere. Vanzarile nete din Elvetia au fost in linie cu nivelul inregistrat in anul precedent (-0,1%). In schimb, Europa de Vest (-2,6%) si de Nord (-4,2%) au inregistrat scaderi, evolutia operatiunilor fiind influentata negativ de vanzarea activitatii din domeniul cabinelor de dus. Analiza structurala in functie de domenii de produse indica o crestere de 4,8% in cazul sistemelor de instalare si spalare, de 1,3% pe segmentul sistemelor de conducte si de 1,1% pe cel al sistemelor de baie. In ciuda mediului de piata extrem de dificil, se asteapta ca profitabilitatea operationala sa fie doar usor sub nivelul anului precedent. Desi pe plan european piata constructiilor noi relevanta pentru companie va scadea usor in 2025, expertii elvetieni preconizeaza o evolutie stabila pana la usor pozitiva pe segmentul renovarilor, care reprezinta aproximativ 60 % din activitatea grupului. De reamintit ca in Romania Geberit a anuntat pentru 2023 o cifra de afaceri de 100,5 milioane de lei, cu putin peste nivelul de 98,4 milioane de lei, raportat in precedentele 12 luni.