BOSCH: Pretul continua sa determine cererea din domeniul termotehnicii |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Elena Icleanu 17 Mar 2014 08:04 |
Sectorul echipamentelor HVAC din Romania a fost puternic influentat, in 2013, de evolutia generala a pietei constructiilor, segmentul centralelor murale fiind afectat suplimentar de posibilitatile reduse de debransare de la sistemul centralizat de incalzire si de scaderea puterii de cumparare a populatiei, potrivit opiniei lui Adrian Balsanu, director regional de vanzari in cadrul diviziei de termotehnica a grupului Robert Bosch. Compania comercializeaza, la nivel national, echipamente HVAC marcile Bosch si Buderus, acestea avand ponderi relativ egale la vanzarile totale ale diviziei. "Se remarca, totusi, o tendinta mai accentuata de modernizare a sistemelor centralizate de incalzire, ceea ce va duce, in urmatorii ani, la o crestere a vanzarilor pe segmentul cazanelor industriale de sol. Tehnologiile moderne, cum este aceea a centralelor murale in condensare, cu eficienta energetica sporita, castiga tot mai mult teren, avand in vedere atat schimbarile ce se vor produce in legislatie, cat si perspectivele majorarii pretului gazelor naturale", a declarat reprezentantul Robert Bosch. Principalele obiective stabilite de companie pentru anul in curs sunt reprezentate de mentinerea pozitiei de lider pe piata locala a centralelor murale in condensare si de cresterea vanzarilor de cazane industriale de sol. Potrivit lui Adrian Balsanu, concurenta de pe piata nationala a echipamentelor termotehnice continua sa se realizeze pe criteriul pretului. "Presiunea pe pret nu este, insa, intotdeauna benefica, avand in vedere faptul ca serviciile adaugate ce pot fi oferite consumatorului final nu mai beneficiaza de aceeasi forta si interes din partea competitorilor de pe piata. Mai mult, evolutia extrem de oscilanta a cererii a determinat o crestere a gradului de impredictibilitate in domeniu, mai ales in ceea ce priveste durata si potentialul sezonului numit anterior «de incalzire»", a mai spus Adrian Balsanu.
***
Potrivit celor mai recente date disponibile, in 2012 grupul Bosch a raportat o cifra de afaceri de 180 milioane de euro, principalul motor de crestere fiind reprezentat de industria auto. Pe plan local, Robert Bosch deruleaza operatiuni in cadrul a patru domenii, respectiv tehnologie auto, industriala, pentru constructii si energie, precum si pe segmentul bunurilor de larg consum. Potrivit datelor preliminare disponibile, grupul Bosch a raportat, in 2013, vanzari totale de 46,4 miliarde euro, in crestere cu 2,7% fata de nivelul anului anterior. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|