Instalatii de apa & sisteme HVAC
Publicat de Elena Icleanu
08 Oct 2014 18:04
|
Pe fondul evolutiei sub estimari a pietei constructiilor, producatorul de sisteme pentru constructii si instalatii Teraplast SA - Bistrita si-a revizuit in sens negativ prognozele de crestere a vanzarilor realizate in prima parte a anului in curs. Astfel, compania si-a propus sa inregistreze, la finele anului in curs, o cifra de afaceri de 230,6 milioane de lei (52,3 milioane de euro), urmand a consemna o evolutie usoara (+1,77%) fata de nivelul din 2013, insa mai putin cu 12% decat preconiza in bugetul stabilit la inceputul anului. Totodata, profitul brut estimat dupa revizuire are o valoare de 5,12 milioane de lei, mai mult cu 9,48% decat in 2013, dar sub estimarile de la inceputul lui 2014. Conform datelor furnizate de Institutul National de Statistica (INS), in primele sapte luni ale anului in curs volumul lucrarilor de constructii s-a redus cu peste 11% fata de aceeasi perioada din 2013, iar nivelul constructiilor ingineresti a scazut cu aproximativ 27%. "In momentul in care s-a realizat bugetul pentru 2014 existau perspective optimiste cu privire la evolutia proiectelor publice si private. Piata constructiilor a intrat, insa, in declin in prima jumatate a acestui an, dupa ce investitiile publice fost reduse semnificativ, iar cele private au fost puse in asteptare. Involutia pietei a continuat si in lunile iulie si august a.c. si este putin probabil ca in perioada urmatoare, pana la intrarea in extrasezon, sa se recupereze scaderile din ianuarie-august. In acest moment ne concentram sa depasim realizarile din 2013, cand am reusit sa restabilim profitabilitatea companiei, dupa trei ani consecutivi de pierderi", au declarat reprezentantii societatii. Teraplast a realizat in 2013 o cifra de afaceri de 226,61 milioane de lei si un profit brut de 4,68 milioane de lei, fata de o pierdere de 10,29 milioane de lei in 2012. Valorile estimate in bugetul rectificat sunt, astfel, peste nivelul celor realizate de firma in 2013, iar oficialii companiei pun aceasta evolutie usoara pe seama masurilor implementate la nivelul Teraplast in 2013 si 2014, respectiv datorita dezvoltarii gamei de produse, optimizarii portofoliului de clienti si renegocierii contractelor de credit.
|