PMB aloca 559 milioane lei pentru largirea si modernizarea bulevardului Ghencea |
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 26 Sep 2018 06:56 |
Consilieri ai Primarului General, Gabriela Firea, alaturi de reprezentanti ai directiilor de specialitate din carul PMB, precum si reprezentanti ai Companiei Municipale Dezvoltare Durabila, s-au intalnit astazi la sediul PMB cu reprezentanti ai Asociatiei ”Initiativa Prelungirea Ghencea” pentru a discuta despre Proiectul de Hotarare privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii "Penetratie Prelungirea Ghencea - Domnesti si Supralargire Bulevardul Ghencea intre str. Brasov si Terminalul Tramvaiului 41", care va fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti in sedinta de maine.
Proiectul presupune largirea si modernizarea bulevardului Ghencea, pe o lungime de 6 km, incepand de la capatul tramvaiului 41 si pana la Soseaua de Centura. Noua artera va avea cate doua benzi pe sens, linie de tramvai in zona mediana, piste de biciclete, trotuare cu o latime de 6 m, spatii verzi intre trotuar si partea carosabila (3m).
Se va realiza, de asemenea, un nod intermodal (tramvai 41, autobuze si microbuze ale liniilor preorasenesti) si o parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsa pana la 500 de locuri intr-o dezvoltare ulterioara. Proiectul propus se va corela cu Nodul Rutier de la Domnesti care se afla sub coordonarea CNAIR, prin care se realizeaza legatura cu Centura Bucuresti. In cadrul intalnirii, specialistii din cadrul Primariei Capitalei au explicat faptul ca acest proiect se va derula etapizat.
Astfel, in prima etapa, care va fi demarata in primavara anului viitor, vor fi relocate si modernizate toate retelele de utilitati, Distrigaz, ApaNova, Enel, Luxten. Dupa finalizarea acestei etape, vor fi demarate lucrarile de largire a drumului de la 2 la 4 benzi pe sens, precum si pregatirea santierului pentru realizarea trotuarului si a pistelor pentru biciclete.
Cea de-a doua etapa presupune, de asemenea, construirea unei linii de tramvai pe care sa poata circula tramvaiul 41 si a buclei de intoarcere a acestuia, pentru a incuraja cetatenii sa foloseasca transportul in comun in defavoarea autoturismelor proprii.
In cea de-a treia etapa, va fi realizat nodul intermodal care ar putea include si o statie de tren, in functie de rezultatul discutiilor care se deruleaza in prezent intre reprezentantii PMB si cei ai CFR.
Studiul de fezabilitate al proiectului a fost realizat de Compania Municipala Dezvoltare Durabila S.A. si este finalizat, iar in acest moment se lucreaza la elaborarea proiectului tehnic, astfel incat, in cazul unui vot favorabil din partea CGMB, pana la sfarsitul anului vor fi expropriate terenurile si se va trece la demolarile necesare.
Termenul pentru finalizarea obiectivului de investitii este de doi ani de la demararea procedurilor de expropriere, iar pentru ca termenul de executie a lucrarilor sa fie cat mai scurt, acestea vor fi realizate de Compania Municipala Strazi, Poduri si Pasaje Bucuresti. Valoarea totala a investitiei este de 559 milioane lei, aproximativ 122 milioane euro.
|