Agenda Constructiilor
Sambata, 04 Aprilie 2020
GRUNDFOS
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - UNTRR: Aplicarea noilor norme europene creste costul transportatorilor din Romania
UNTRR: Aplicarea noilor norme europene creste costul transportatorilor din Romania
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 23 Iul 2019 14:18
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania - UNTRR semnaleaza situatia periculoasa a Pachetului Mobilitate 1 la nivel european si implicatiile majore pentru viitorul transportatorilor romani in UE. In ultimii doi ani, transportul rutier de marfuri a fost principalul contributor la exportul de servicii al Romaniei. Numai anul trecut, transportul rutier a contribuit la exportul de servicii al Romaniei cu un total de 5,144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decat intreaga ramura de servicii telecom si IT, urmatoarea ca importanta in exportul de servicii, potrivit datelor Bancii Nationale a Romaniei (BNR).
In acest context, semnalam situatia incerta a firmelor romanesti de transport rutier international, a caror competitivitate pe piata europeana risca sa fie profund afectata de prevederile extrem de restrictive ale Pachetului Mobilitate 1. Reamintim ca Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeana in 2017 pe fondul protectionismului in crestere al Statelor vestice membre ale Aliantei Rutiere, insa nu a putut fi adoptat in legislatura europeana precedenta urmare numeroaselor interventii si actiuni de protest UNTRR alaturi de asociatiile de transport rutier din mai multe State Membre afectate, precum si opozitiei Eurodeputatilor romani si din alte State Membre.
Cu toate acestea, sub presiunea Aliantei Rutiere, Parlamentul European (PE) a adoptat rapoarte la prima lectura cu prevederi extrem de restrictive privind cele 3 dosare fierbinti ale Pachetului Mobilitate 1 (04.04.2019), in timp ce la finalul anului trecut (03.12.2018), Consiliul Ministrilor de Transport din UE a adoptat pozitia sa (abordare generala) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazata pe propunerile extrem de restrictive ale Presedintiei Austriece, sustinute de Alianta Rutiera. La interventia UNTRR, Presedintia Romana nu a initiat procedura de trialog pentru Pachetul Mobilitate 1, insa este foarte probabil ca noua Presedintie finlandeza a UE sa initieze procedura de trialog in cea de a doua parte a acestui an.
UNTRR solicita guvernului Romaniei si eurodeputatilor romani sa apere interesele Romaniei la nivel european
UNTRR face apel la Ministrul Transporturilor si la noii eurodeputati romani sa continue lupta impotriva Pachetului Mobilitate 1 aflat intr-un moment decisiv la inceputul noii legislaturi europene!
Ministrul Transporturilor din Romania si noii Eurodeputati romani, indiferent de apartenenta la grupurile politice din PE, au responsabilitatea sa apere viitorul transportatorilor romani in UE prin interventii coordonate cu toate Statele Membre afectate pentru respingerea Pachetului Mobilitate 1, initiat de Alianta Rutiera a Statelor din Vest! Atentionam ca desi aparent aceste noi reguli comune s-ar aplica uniform in UE, impactul acestora este diferit, cele mai afectate fiind Statele estice si periferice: cresterea costurilor va fi mult mai mare pentru transportatorii din tarile periferice, distorsionand astfel conditiile de concurenta egala pe piata transporturilor rutiere din UE.
Ministrul Transporturilor din Romania si noii Eurodeputati romani au responsabilitatea sa participe activ in procesul legislativ european, pentru eliminarea celor mai nefavorabile masuri ale Pachetului Mobilitate 1 care afecteaza industria transporturilor rutiere din Romania - principalul contributor la exportul de servicii al Romaniei in ultimii ani:
X NU intoarcerii acasa OBLIGATORII a vehiculelor!
Vehiculele sunt mijloacele de productie ale transportatorilor pentru serviciile de transport si transportatorii au dreptul la libera circulatie a serviciilor lor in UE!
Intoarcerea acasa obligatorie a vehiculelor va conduce la o crestere dramatica a curselor in gol si a emisiilor de CO2 - contrar viziunii UE de decarbonizare a transporturilor
X NU restrictionarii cabotajului si introducerii perioadei de "racire"(cooling off) !
Restrictionarea cabotajului si a accesului la piata sunt impotriva politicii comune a UE in domeniul transporturilor, in contradictie cu obiectivele sale privind decarbonizarea si eficienta retelei de transport.
X NU interzicerii repausului saptamanal normal in cabina, avand in vedere criza acuta de parcari sigure si securizate pentru camioane in UE si abuzurile autoritatilor de control din Franta si Belgia, contrare clarificarilor Comisiei Europene !
X NU aplicarii detasarii la transportul rutier!
Soferii profesionisti sunt lucratori hiper-mobili, nu lucratori detasati!
Regulile si poverile detasarii blocheaza transportul rutier international in UE, impunand transportatorilor sa calculeze & plateasca diferite salarii nationale pentru 1 sofer, pe 1 luna
Impartirea transportului rutier international in bilateral si “crosstrade” cu diferite regimuri de detasare va complica si mai mult povara administrativa si va distorsiona operarea in conditii echitabile in sectorul transporturilor rutiere prin aplicarea unor regimuri de plata diferite pentru soferii profesionisti din aceiasi companie, care efectueaza tipuri diferite de operatiuni de transport rutier international.
UNTRR solicita Ministrului Transporturilor din Romania si Eurodeputatilor romani sa apere viitorul transportatorilor rutier romani in UE si sa actioneze impreuna cu toate statele afectate impotriva masurilor restrictive propuse de Pachetul Mobilitate 1!
 
ALLBIMACADTeraSteelCOVID-19
A aparut editia
MARTIE-APRILIE!

Autentificare

 
ROCKWOOL 196
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
Carpatcement 196

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere