La data de 25 septembrie 2014, completul C6 Fond al sectiei a II-a civile, de contencios administrativ si fiscal din cadrul Tribunalului Satu Mare a stabilit un nou termen, pentru a permite tuturor creditorilor antreprenorului de constructii Pas Trans Company, aflat in insolventa din luna iunie a.c., sa-si stabileasca drepturile de creanta prin intermediul unui tabel definitiv. Momentan, cei aproape 31 de creditori care s-au constituit parti in dosar asteapta ca, pe 9 octombrie 2014 judecatorul sindic Mihai Coman Gelu sa ia inca o hotarare intermediara. Controlata de omul de afaceri Petru Nicolae Giurgiu, care are dubla calitate – de administrator special si de creditor – firma debitoare este cunoscuta pe plan local si national pentru realizarea lucrarilor de infrastructura rutiera, deruland din 2001 pana in prezent o serie de contracte incheiate cu oficialii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania – CNADNR, ce au vizat asfaltarea sau intretinerea unor artere rutiere. Administrator judiciar in acest dosar a fost desemnat biroul Comcas LJ 2000 SPRL, din Satu Mare, iar printre creditori se mai afla, alaturi de membri ai familiei Giurgiu, furnizori precum Holcim (Romania) SA (reprezentata de Coface), Eta Automatizari Industriale, firme de leasing (Iveco Capital Leasing, Piraeus Leasing) etc. In 2013, Pas Trans Company, alaturi de alti antreprenori specializati, a facut obiectul unei anchete derulate de Consiliul Concurentei care suspecta existenta unor posibile intelegeri de tip cartel atat in ceea ce priveste participarea la licitatii, cat si livrarea unor materiale de constructii. Datele disponibile la Ministerul Finantelor Publice indica faptul ca anul trecut societatea aflata in imposibilitate de plata a consemnat o cifra de afaceri de 8,8 milioane de lei, in conditiile unor datorii totale de 24,7 milioane de lei, in timp ce in 2012 rulajul a fost de 18,8 milioane de lei. Compania este decapitalizata, in dreptul rubricii de capitaluri proprii fiind transcrisa suma negativa de -3,7 milioane de lei. Cele mai recente informatii reflecta si faptul ca debitoarea a inregistrat restante de 2,2 milioane de lei in ceea ce priveste plata unor obligatii bugetare, la 31 martie a.c., insa a obtinut o esalonare referitoare la achitarea acestora. Interesant este si faptul ca, in 2013, Pas Trans Company a introdus o actiune pe rolul Tribunalului Bucuresti, prin care solicita intrarea in insolventa a Strabag. Instanta a respins insa cererea, la al doilea termen, obligandu-l pe solicitant sa achite catre Strabag o suma cu titlu de cheltuieli de judecata. Mai nou, printr-un alt dosar deschis in luna iulie 2014 la acelasi tribunal, antreprenorul din Satu Mare, prin intermediul administratorului sau judiciar, a formulat pretentii impotriva Strabag, insa completul sectiei a VI-a civile nu a stabilit deocamdata niciun termen pentru solutionarea actualului litigiu. Pentru informatii suplimentare,
www.just.ro