Ascendis: Stabilitatea locului de munca de la stat, mai apreciata decat salariul |
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Stelian DINCA 13 Iun 2023 12:12 |
Aproape trei sferturi (74%) dintre liderii din sectorul public considera ca stabilitatea oferita de locul de munca este foarte importanta ca element de atractivitate in cadrul institutiei pe care o conduc, pe cand pachetul salarial si de beneficii este considerat foarte important doar de 35% dintre respondenti, arata rezultatele unui sondaj al Ascendis, liderul pietei de training si consultanta in domeniul dezvoltarii organizationale din Romania.
Ascendis, in parteneriat cu Ghidul Primariilor, a realizat in perioada 9- 19 mai 2023 un sondaj privind nevoile de dezvoltare ale angajatilor din sectorul public la care au raspuns 120 de lideri din acest sector, dintre care 40% sunt angajati ai autoritatilor locale, iar 32% fac parte din echipa unei autoritati centrale.
”Angajatii din sectorul public apreciaza cel mai mult siguranta locului de munca, lucru explicabil in contextul incertitudinii economice din ultimul deceniu si al multiplelor perioade de criza. Spre deosebire de mediul privat, unde angajatorii au facut ajustari de personal in perioade economice dificile, in sectorul public nu s-au facut restructurari, iar acest lucru a fost apreciat de angajati. Pachetul salarial, caracterul interesant al muncii si echilibrul dintre viata personala si cea profesionala sunt alte criterii considerate foarte importante pentru mai bine de o treime dintre angajatii din sectorul public, in opinia liderilor lor”, a explicat Andrei Gosu, managing partner al Ascendis.
Daca in unele sectoare din mediul privat distanta fata de job este un criteriu eliminatoriu pentru candidatii care aplica la un loc de munca, in sectorul public acesta este un criteriu putin important pentru atractivitatea unui loc de munca, mai arata rezultatele sondajului Ascendis.
Un alt rezultat al studiului arata ca posibilitatile de dezvoltare a competentelor, dar si oportunitatile de promovare sunt foarte importante pentru circa o treime dintre respondenti.
Insa atunci cand vine vorba de metodele de crestere a performantei din sectorul public, peste 60% dintre liderii chestionati considera ca imbunatatirea competentelor angajatilor si implementarea unui sistem de remunerare pe baza de performanta ar fi cele mai eficiente metode de a imbunatati performanta institutiei in care activeaza.
”Trainingurile de dezvoltare a competentelor digitale sunt considerate prioritare pentru angajatii din sectorul public, fiind mentionate de 74% dintre respondenti. La polul opus se afla cursurile de customer experience (experienta clientilor/ cetatenilor) si cele de protectie a datelor personale. De altfel, cursurile de formare a competentelor digitale au fost printre cele mai cautate cursuri de catre institutiile publice cu care am colaborat in ultimii ani”, a mai explicat Andrei Gosu.
Un alt rezultat al studiului arata ca 52% dintre liderii din sectorul public considera ca angajatii din institutiile pe care le coordoneaza au un grad ridicat sau foarte ridicat de expertiza. Totusi, 5% din totalul respondentilor sustin ca angajatii din institutia pe care o conduc au un grad scazut sau foarte scazut de expertiza, pentru ca ”angajarile se fac pe pile/ relatii, nu pe competente”.
Rezultatele studiului Ascendis realizat in parteneriat cu Ghidul Primariilor privind identificarea nevoilor de dezvoltare ale angajatilor din sectorul public au fost prezentate astazi in cadrul unui eveniment organizat la Banca Nationala a Romaniei. Studiu complet poate fi accesat aici!
|