Agenda Constructiilor
Luni, 29 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Piata Muncii & Resurse Umane - CBRE: Cinci motive pentru care angajatii romani nu vor sa se reintoarca la birou
CBRE: Cinci motive pentru care angajatii romani nu vor sa se reintoarca la birou Imprimare Email
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Stelian DINCA 23 Mai 2022 11:55
Peste 70% dintre angajatorii din regiunea EMEA se indreapta catre sistemul de lucru hibrid, potrivit studiului Office Occupier Survey realizat anual de CBRE. Datele arata tendinta de reintoarcere la birouri a angajatilor.
Si in Romania, angajatii par dornici sa se intoarca in sediile companiilor. Aproximativ 60% dintre respondentii unui sondaj online realizat de CBRE Romania in ultima jumatate a lunii aprilie au precizat ca isi doresc mai degraba sa lucreze la birou decat de acasa. La polul opus, 40% dintre romani prefera sa lucreze in continuare de acasa sau in sistem hibrid.
 
Cele 5 motive pentru care angajatii nu vor sa se intoarca la birou sunt:
1. Timpul pierdut in trafic - 35% dintre respondentii la sondajul CBRE considera ca pierd prea mult timp in traficul rutier catre birou si inapoi;
2. Cheltuieli suplimentare pentru transport, mancare si imbracaminte adecvata - 21% dintre participantii la sondaj nu sunt dispusi sa investeasca in transport, mancare si imbracaminte adecvata pentru birou;
3. Nu reusesc sa imbine eficient viata personala si cea profesionala - 16% dintre angajati prefera sa lucreze de acasa pentru a petrece mai mult timp alaturi de cei dragi;
4. Gasirea unui loc de parcare - 11% dintre respondenti au precizat ca dificultatea de a gasi un loc de parcare duce la reticenta de a merge la birou;
5. Modul neplacut in care arata spatiul de lucru - peste 7% dintre salariati aleg sa lucreze de acasa din cauza designului mediului de lucru.
Pe langa argumentele precizate mai sus, respondentii mentioneaza printre motive si lipsa optiunilor de luat masa in apropierea biroului (peste 6%), cat si relocarea departe de acesta sau chiar in afara orasului in perioada pandemie (3%).
"Efervescenta din piata privind noile moduri de lucru a generat un interes puternic din partea companiilor pentru solutii care implica procese de change management, lucru pe care il observam de altfel printr-o crestere semnificativa a proiectelor pe care suntem solicitati sa le conducem folosind principii de management al schimbarii. Vorbim de proiecte care variaza de la 100 la 3500 de angajati implicati in proces, spre exemplu. Managementul schimbarii faciliteaza modificarea si adaptarea spatiului de lucru pentru a fi indeplinite nevoile firmelor si dorintele angajatilor, mai ales cand procesele sunt realizate in mod inteligent, de experti in implementarea acestora. Desi unele companii nu vor face nicio schimbare, ceea ce automat va genera frustrari printre angajati, tot mai multe companii au inteles ca traim o noua paradigma, cea a sistemului de munca hibrid, si ca aceasta cere in mod natural reamenajarea spatiilor de lucru", declara Tudor Ionescu, Head of CBRE’s Romania Advisory & Transaction Services | Office.
 
Rezultatul sondajului desfasurat de CBRE arata ca angajatii care isi doresc revenirea la birou pun in prim plan conectarea cu compania.
In plus, acestia isi doresc sa fie la curent cu informatii care ii ajuta in cariera sau la indeplinirea task-urilor (36%). Discutiile cu colegii au reprezentant si ele unul dintre argumentele puternice pentru care angajatii isi doresc sa revina la birou, insumand 33,4% din totalul raspunsurilor. Si lipsa spatiului de acasa a fost in favoarea lucrului de la birou cu 13,3%, la fel ca si lipsa mobilierului adecvat pentru care au optat 12%. In plus, 5% dintre angajati s-au gandit si la reducerea costurilor cu utilitatile, atunci cand au votat sa revina la birou.
Cei care isi doresc reintoarcerea la birou au insa o serie de asteptari cand vine vorba de amenajarea spatiului de lucru la sediul companiei. Spatiile exterioare amenajate astfel incat angajatii sa poata lucra de afara conteaza pentru mai mult de 25% din angajati. De asemenea, foarte importante sunt si birourile fixe care lasa angajatilor posibilitatea de a le amenaja dupa bunul plac (20%). Un sediu care are mai multe terase conteaza pentru 16% dintre angajati, iar 15,3% dintre respondenti considera importante spatiile pentru fiecare departament. Peste 7% dintre angajati isi doresc si un sistem de rezervare a biroului/a spatiului de lucru.
De asemenea, conform datelor CBRE, exista cateva caracteristici in amenajarea unui spatiu de lucru care ii fac pe angajati sa se simta bine si sa fie mai productivi. Printre acestea sunt atmosfera generala creata de aspectul biroului (40%), mobilierul ergonomic (22%), modul in care este integrata tehnologia necesara conferintelor video (peste 16%), zonele de lounge (12%) si hot desking - posibilitatea de a lucra de la orice birou din spatiul de lucru (11%).
 
Privind din punctul de vedere al angajatorilor, rezultatele studiului Office Occupier Survey realizat anual de CBRE in regiunea EMEA, dezvaluie intentiile companiilor privind locul de desfasurare a activitatii.
Conform acestor rezultate doar 6% dintre companii impun munca exclusiv de la birou, in timp ce 70% permit intoarcerea voluntara. In acelasi timp, 72% dintre angajatori spun ca se indreapta catre sistemul de lucru hibrid.
Astfel, in ceea ce priveste sistemul de lucru hibrid, cei mai multi angajatori (43%) le solicita angajatilor sa lucreze de la birou un anumit numar de zile pe saptamana, stabilit de comun acord intre companie/echipa si angajati. Totodata, 33% le cer angajatilor sa lucreze de la birou un anumit numar de zile stabilit doar de companie sau echipa. Datele arata ca 17% nu le cer si nu au in plan sa impuna cat de des sa lucreze de la sediul companiei. In acelasi timp, 7% dintre angajatori permit angajatilor sa decida cate zile pe saptamana sa lucreze de la birou.
Aproape 90% dintre companiile chestionate au indicat ca vor face modificari in strategia lor de real-estate ca urmare a pandemiei. Legat de acest lucru, sondajul a demonstrat, de asemenea, importanta tot mai mare a strategiei de design a spatiilor de lucru, in comparatie cu aceeasi perioada de acum un an. Companiile cauta din ce in ce mai mult sa creasca zonele colaborative - de la 36% anul trecut la 63% si revizuiesc standardele de proiectare (de la 22% anul trecut la 50%). Imbunatatirea sau cresterea facilitatilor la locul de munca (de la 9% anul trecut la 36%) si modificarea compartimentarii pentru a oferi mai mult spatiu deschis au crescut, de asemenea, in popularitate. Sondajul a scos in evidenta si o dorinta de a pune un accent sporit pe sanatate si wellness, 41% dintre companii mentionand acest lucru ca fiind important.
De asemenea, un numar tot mai mare de companii se asteapta ca portofoliile lor de birouri sa se extinda. In urma cu un an, o treime dintre companii se asteptau sa se extinda fizic in urmatorii trei ani. Procentul a crescut acum la peste 40 % in ansamblu, cifra ajungand la 60 % in sectorul tehnologic.
Nu in ultimul rand, companiile isi doresc sa colaboreze cu lideri din business pentru o comunicare targetata si strategii, cu parteneri din IT pentru experiente hibride prin video conferinte mai bune, sa adopte reguli privind vaccinarea, testarea si purtarea mastilor sau sa organizeze evenimente sau alte activitati pentru a incuraja revenirea la birou.
 
ALLBIMABONARE REVISTERAWLPLUGSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
viarom
leviatan
EDIT-Structural
siniat
theda mar
CDS
concelex
strabag nivel 1
noark
rigips
ness project
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT
quadratum
Ubitech
MAKITA
CONCEPT STRUCTURE

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
INNOCONSTRUCT2024
FPSC_2019
ef-de-n
AICPS_30
top 500
top 500
ROGBC 2016
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander