Agenda Constructiilor
Miercuri, 25 Decembrie 2024
Home - Stiri - Piata Muncii & Resurse Umane - MAZARS: Sprijin pentru angajatori la desfasurarea activitatii in regim de telemunca
MAZARS: Sprijin pentru angajatori la desfasurarea activitatii in regim de telemunca Imprimare Email
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Stelian DINCA 04 Sep 2020 07:28
Au trecut aproape 6 luni de cand ne confruntam, la nivel global, cu una dintre cele mai puternice provocari ale omenirii, atat din punctul de vedere al sanatatii, cat si al economiei. Intr-o perioada extrem de dificila pentru noi toti, masurile de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor sunt asteptate mai mult ca oricand.
Mediul de afaceri din Romania, si nu numai, incearca sa recupereze deficitul financiar generat de pandemia COVID-19, iar in acest sens exista eforturi, atat la nivelul Uniunii Europene pentru aplicarea unor masuri care sa sprijine relansarea economica in statele membre, cat si la nivel national.
Odata cu intrarea in vigoare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 132/ 2020, a fost lansata si masura de stimulare a angajatorilor pentru ca acestia sa isi desfasoare activitatea in regim de telemunca pe o perioada mai mare de timp. In acest moment, doar procedura de acordare a subventiilor este inca in proces de finalizare, iar Ministerul Muncii a cerut feedback din partea comunitatii de afaceri din Romania. Stimulentele sunt bune, insa masura necesita cateva clarificari pentru a sprijini mediul de afaceri local.
Limitarile procedurii de acordare a subventiilor
La fel ca si in cazul altor masuri, si aceasta vine cu anumite restrictii, insa avem speranta ca in cadrul discutiilor avute in Guvern in aceasta perioada se vor gasi solutii pentru ca acestea sa fie eliminate. In acest moment, procedura de decontare face trimitere doar la angajatii existenti, care au muncit in perioada starii de urgenta, desi masura face referire si la stimularea ocuparii fortei de munca.
„Practic, companiile care doresc sa angajeze tineri absolventi nu pot achizitiona tehnologie noua pentru dotarea mediului de lucru de acasa deoarece acestia nu au lucrat in prealabil pe timpul starii de urgenta la acel angajator. Acest fapt contrazice obiectivul declarat al masurii, iar o alta limitare in formularea acesteia este ca se concentreaza pe trecut, desi unul dintre obiectivele declarate este de a stimula acest mod de lucru ca masura de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2.”, a mentionat Andreea Georgescu, Head of HR Advisory, Mazars Romania.
Companiile pot deconta pana la sfarsitul anului doar achizitiile efectuate deja si nu mai pot face scenarii de cumparare pentru lunile ramase.
Cum poate o companie beneficia de aceasta subventie?
Pentru cei 2500 lei per angajat, compania trebuie sa depuna o cerere de solicitare a sprijinului financiar, o declaratie pe propria raspundere si o lista cu angajatii pentru care solicita aceasta suma. Angajatorii pot solicita acest sprijin financiar numai in cazul in care au achizitionat tehnologii noi pentru dotarea angajatilor, astfel incat acestia sa poata lucra in conditii normale de acasa. Prin tehnologie nu ne referim numai la laptop si telefoane, ci si la orice alt instrument care ii ajuta sa se conecteze la internet.
„Astfel, un angajator care a inceput sa isi desfasoare activitatea din data de 16 martie in regim de telemunca si a cumparat 18 laptopuri noi pentru angajatii care, in mod normal, lucrau doar pe statii de munca, poate deconta suma de 45,000 lei pe baza documentelor contabile justificative. Acest lucru se poate realiza, bineinteles, in masura in care valoarea unui laptop achizitionat depaseste valoarea individuala de 2500 lei.”, a mentionat Andreea Georgescu, Head of HR Advisory, Mazars Romania.
Asa cum este conceput ordinul pana in acest moment, procedura de implementare stabileste chei clare de control la angajator, astfel incat sa previna abuzul si sa stimuleze transparenta tranzactiilor contabile. Responsabila de implementarea procedurii va fi Agentia Nationala pentru Ocuparea fortei de Munca – ANOFM, iar vestea buna este ca tot demersul se va derula electronic.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMTotalEnergiesABONARE REVISTEhiltiSISECAMRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
EURO BUILD
SSAB
theda mar
quadratum
DRS
EDIT-Structural
rigips
Ubitech
CONCEPT STRUCTURE
BogArt
ERBASU CONSTRUCT
MAKITA
Acvatot 2019
strabag nivel 1
Arduro
VEGO
noark
AED
leviatan
SIGM
GEWISS
ELECTROGRUP
CDS
konsent

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<