Actualmente omenirea traverseaza urmatoarea faza a digitizarii productiei, concretizata prin cresterea cantitatii de date procesate, a conectivitatii si a altor tendinte tehnologice. Realitatea augmentata, automatizarea proceselor de productie si multe altele demonstreaza faptul ca revolutia industriala a secolului actual este una digitala, observa analistii de la McKinsey. Industry 4.0, a patra revolutie industriala sau 4IR reprezinta concepte se refera la conectivitate, analiza avansata, automatizare si tehnologii computerizate de productie, toate acestea transformand deja afacerile globale de ani de zile. Valul schimbarii in sectorul productiei a inceput la mijlocul deceniului precedent si are inca un potential semnificativ pentru modelarea viitorului productiei. Prima revolutie industriala a fost propulsata de forta aburului, cea de-a doua de electricitate, iar urmatoarea de automatizare incipienta si proiectare asistata de calculator (CAD), in vreme ce ultima are in centrul sau sistemele ciber-fizice – sau computerele inteligente. In urma cu 10 ani, termenul „Industry 4.0” era practic inexistent, dar pana in 2019 situatia s-a schimbat radical, iar 68% dintre respondentii unui sondaj global il considerau ca o prioritate strategica de top. 4IR se bazeaza pe inventiile celei de-a treia revolutii industriale – sau revolutia digitala – care s-a desfasurat din 1950 pana in 2000 si au generat computerele, internetul si multe altele. Industry 4.0 duce mai departe aceste inventii, cu ajutorul a patru tipuri de tehnologii disruptive – si anume: conectivitatea (date si putere de calcul, tehnologie cloud, internet, blockchain, senzori), analiza si inteligenta (analiza avansata, Machine Learning, inteligenta artificiala AI), interactiunea om-masina (realitatea virtuala VR si augmentata AR, robotica si automatizare, vehicule ghidate autonome) si ingineria avansata (fabricatie aditiva cum ar fi imprimarea 3-D, energie regenerabila, nanoparticule). Cu toate acestea, tehnologia este doar jumatate din ecuatia Industry 4.0. Pentru a-si asigura succesul, companiile trebuie sa se asigure ca lucratorii lor sunt echipati corespunzator prin perfectionare si recalificare. Imbunatatirea competentelor inseamna ca angajatii invata noi abilitati care sa-i ajute in pozitiile lor actuale, pe masura ce abilitatile de care au nevoie evolueaza. Recalificarea este adevarata provocare. Acest lucru este vital, pe masura ce tehnologiile disruptive transforma cerintele locului de munca. In Europa, 94% dintre manageri considera ca echilibrul dintre angajarea unor experti cu abilitati deja existente si recalificare ar trebui sa fie egal sau sa incline spre recalificare. Din acest punct de vedere, recalificarea presupune parcurgerea a trei faze: analiza abilitatilor necesare pentru a atinge tintele propuse, modelarea (identificarea carentelor care trebuie abordate si proiectarea infrastructurii programului menit a le rezolva) si schimbarea, constand in dezvoltarea si implementarea de continut si mecanisme de transmitere pentru a instrui lucratorii companiei. Pentru informatii suplimentare, click
aici