VALORIA: 59% dintre firme pun acum pe primul plan abilitatea echipei de marketing |
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Stelian DINCA 06 Mai 2021 07:33 |
Conform studiului „Tendinte si provocari in marketing in 2021” realizat de compania de consultanta de business Valoria in colaborare cu agentia de publicitate Mind Shop, in prezent 77% dintre companii pun pe primul loc in preocuparile lor intelegerea noilor preferinte de cumparare ale clientilor, iar 71% au ca provocare generarea de rezultate cu bugete de marketing reduse.
Principalele provocari din marketing
Marketingul in 2021 nu va fi la fel ca in anii anteriori. Companiile vor trebui sa se concentreze asupra strategiei lor de marketing digital. Va fi esential pentru acestea sa creeze o experienta online care sa capteze atentia fiecarui potential cumparator si apoi sa obtina rate bune de conversie.
In acest context nu mai putin de 68% dintre companiile respondente spun ca au probleme cu gandirea strategiilor mobile-first, 68% se lupta cu obtinerea de engagement pe continut, 56% nu reusesc crearea de continut adaptat pentru palnia de vanzari, iar 49% au probleme cu cresterea autoritatii brandului.
”In 2020 mai mult de jumatate din companii si-au redus activitatea de marketing, fie ca urmare a inchiderii temporare a activitatii, fie ca urmare a scaderii cererii. Anul 2021 schimba insa datele problemei si cere competenta si eficienta de la echipa de marketing. Dar bugetele sunt afectate de criza, iar obtinerea de rezultate este principalul obiectiv acum. Cei care nu au dat atentie marketingului online au multe de recuperat si se pot descurca mult mai usor cand apeleaza la ajutor specializat extern” spune Angela Calina, Director Executiv al agentiei de publicitate Mind Shop, co-autoare a studiului.
Ariile care, odata optimizate, produc cele mai bune rezultate
Cele mai multe companii au nevoie sa isi adapteze produsele si serviciile pentru a raspunde noilor comportamente de cumparare. In prezent, in mediul online se deruleaza, in medie, cca. 60%-70% din procesul de cumparare, atat in B2C cat si in B2B. Iata de ce managerii pun pe primul plan abilitatea specialistilor de marketing de a identifica in mod real noi canale de vanzare, noi piete de desfacere si de a dezvolta planuri de marketing in consecinta.
Conform rezultatelor studiului 59% dintre companii pun pe primul plan abilitatea echipei de marketing de a identifica in mod real noi canale de vanzare, noi piete de desfacere si de a dezvolta planuri. Aceasta este urmata de abilitatea de a creste business-ul si/sau profitabilitatea business-ului cu clientii actuali prin cross-selling, up-selling sau campanii eficiente (48%) la egalitate cu abilitatea de a genera permanent lead-uri precum si de a planifica si prognoza in mod corespunzator gradul/intervalul de timp in care un lead ajunge sa genereze cifra de afaceri (48%).
Principalele tipuri de marketing vizate de companii in 2021
Retelele de socializare sunt in centrul atentiei consumatorilor B2C si B2B, avand o dezvoltare intensa a instrumentelor de reclama, targetare, prezentare a ofertelor, etc. In acest context, diferenta cantitativa, dar mai ales calitativa o face continutul original creat de companii pentru a atrage si a fideliza consumatorii. Pe de alta parte, evenimentele (mai ales cele hibrid sau online), sustinute de instrumente specifice de management al participantilor isi demonstreaza din ce in ce mai mult valoarea.
Pe primul loc 63% dintre companiile respondente pun marketingul pe retelele de socializare, urmate pe locul al doilea de 59% care se concentreaza pe content marketing si de 52% care pun accentul pe marketingul prin evenimentele online (conferinte, workshopuri, webinarii), la egalitate cu cele 52% care mizeaza pe email marketing.
Rolurile managerului de marketing
Dintre companiile respondente 48% spun ca principalul rol al managerului de marketing este acela de generator de business, prin identificarea oportunitatilor, 44% spun ca este acela de liant intre propria echipa si celelalte echipe cu care lucreaza, iar 37% spun ca este alocarea corecta a resurselor pe care echipa le are la dispozitie.
Acum este momentul ca Directorii de Marketing sa inteleaga foarte bine preferintele, asteptarile si noile comportamente de cumparare ale clientilor. Cu aceste informatii clare trebuie sa se concentreze pe construirea celor mai memorabile experiente in toate etapele din customer journey.
”Cele mai multe companii nu au avut focus pe construirea unei prezente solide si coerente in mediul online. De aceea suportul canalelor proprii este sau inexistent, sau redus, nediversificat si in stadiu incipient de activare. Toata aceasta situatie pune presiune pe departamentul de marketing care trebuie sa recupereze decalajele fata de piata si de competitori si in acelasi timp sa produca si rezultate pentru companie. Iata de ce multe companii au apelat la agentii de marketing digital pentru a se asigura ca obtin rezultatele prognozate, spune Elena Badea, Managing Director al companiei de consultanta Valoria, co-autoare a studiului.
Concluzie si actiuni recomandate
Deoarece marketingul trebuie sa livreze repede, constant si eficient rezultate in Noua Normalitate, pentru a profita la maximum de potentialul oferit de mediul online, ca specialisti in marketing trebuie sa:
- Identificati momentele in care consumatorii doresc sa cumpere
- Identificati si masurati alte momente care conteaza
- Va asigurati ca sunteti prezenti in micro-momentele consumatorului
- Creati continut relevant in jurul acestor momente
- Permiteti consumatorilor sa gaseasca informatii si sa converteasca cat mai usor
|