Producatori & Furnizori
Publicat de Ovidiu Stefanescu
12 Dec 2024 06:00
|
Incasarile CRH in trimestrul al treilea din 2024 au fost de 10,5 miliarde USD, cu 4% mai mari fata de cele din anul anterior, in vreme de avansul organic s-a plasat la -1%. Contributiile din achizitii si gestionarea comerciala solida au compensat in totalitate impactul cesionarilor si nivelurile scazute de activitate cauzate de vremea nefavorabila din anumite regiuni. Venitul net a cumulat 1,4 miliarde USD, in crestere cu 5%, reflectand performanta operationala puternica, castigurile din cedarea activelor cu durata lunga de exploatare si sumele provenite din cesionarea European Lime. Valoarea indicatorului EBITDA ajustat s-a plasat la 2,5 miliarde USD, reprezentand o majorare de 12%, ca urmare a continuarii implementarii strategiei de solutii integrate a CRH, a preturilor in crestere, a controlului continuu al costurilor si a eficientei operationale suplimentare. Veniturile totale ale diviziei Americas Materials Solutions au sporit cu 4%, in vreme ce incasarile Americas Building Solutions au avut o dinamica pozitiva de 1%. In Europa, cifra de afaceri realizata de divizia Materials Solutions a crescut cu 7% fata de perioada corespunzatoare din anul precedent, iar cea a departamentului Building Solutions s-a diminuat cu 4%, pe fondul unei cereri in continuare scazute pe pietele rezidentiale de constructii noi. Conducerea CRH a afirmat ca rezultatele reflecta o noua performanta puternica, caracterizata de o crestere vizibila a vanzarilor, profiturilor si marjelor. Strategia de solutii diferentiate continua sa produca efectele scontate, in timp ce soliditatea bilantului, combinata cu abordarea disciplinata in ceea ce priveste alocarea capitalului, asigura conditiile necesare pentru a profita de oportunitatile de crestere si de creare de valoare. Pentru 2024 si 2025 este de asteptat ca cererea pentru produsele CRH sa creasca, iar preturile sa inregistreze o dinamica pozitiva. De asemenea, tranzitia catre un mediu construit mai sustenabil reprezinta o oportunitate comerciala semnificativa pentru CRH. Strategia grupului se concentreaza pe transformarea materialelor esentiale in solutii inovatoare si cu valoare adaugata mare pentru a aborda trei provocari globale majore: apa, circularitatea si decarbonizarea.
|