Producatori & Furnizori
Publicat de Ovidiu Stefanescu
02 Iul 2019 06:55
|
 Primul trimestru din acest an s-a incheiat pentru grupul german Hornbach cu vanzari consolidate de 1,338 miliarde euro, in crestere cu 9,1% fata de perioada similara a anului precedent. Pe segmentul de retail, divizia Hornbach Baumarkt a raportat o cifra de afaceri de 1,26 miliarde euro, reprezentand un avans de 8,5%. Factori precum accelerarea ritmului de crestere a incasarilor, imbunatatirea ratei costurilor si influenta pozitiva a cursului de schimb au dus la o majorare substantiala a veniturilor operationale (EBIT), care au consemnat un spor mult mai alert fata de cel al incasarilor (22,8%), pana la o valoare de 96,9 milioane de euro. Revenind la operatiunile de retail, ce asigura cea mai importanta parte a cifrei de afaceri, activitatea se desfasoara, in continuare, in cadrul a 158 de centre DIY amplasate in noua state europene. In Germania, operatiunile pe segmentul respectiv au sporit cu 6,8% atingand 654,1 milioane de euro, pe pietele de export vanzarile crescand cu 10,4% si ajungand la 606,6 milioane de euro (corespunzatoare unei cote de 48,1% din totalul afacerilor, la randul sau in crestere de la 47,3%). Conducerea companiei se declara multumita mai ales de evolutia situatiei de pe piata-mama, unde avansul a fost net superior celui inregistrat de segmentul respectiv la nivel federal. In conditiile date, pentru intregul an fiscal se reconfirma prognozele initiale - si anume o majorare de 15% a EBIT (excluzand activitatile neoperationale), ce ar putea atinge 134,9 milioane de euro, pana la finele exercitiului financiar in curs. Pe piata din Romania, Hornbach activeaza prin intermediul a sase magazine, amplasate in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti), Brasov, Timisoara si Sibiu. Reprezentanta locala este dintre cei mai dinamici competitori care activeaza pe segmentul de bricolaj din Romania.
|