Grupul Hornbach a prezentat cifre preliminare consolidate aferente exercitiul financiar 2023/24 (1 martie 2023 - 29 februarie 2024). In contextul provocator al prudentei continue a consumatorilor in ceea ce priveste cheltuielile mari si discretionare, vanzarile nete consolidate ale grupului au fost doar cu putin mai mici fata de cele din anul precedent, ajungand la 6,161 miliarde euro. In trimestrul al patrulea, incasarile s-au diminuat usor cu 1,5%, ajungand la 1,234 miliarde euro, insa marja bruta s-a redresat in continuare, datorita preturilor mai mici ale materiilor prime in unele categorii de produse de baza, precum si a unui mix de produse mai favorabil. Veniturile operationale EBIT ajustate pentru exercitiu financiar au fost de aproximativ 254 milioane euro, in scadere de la 290 milioane euro in anul fiscal precedent. Conducerea Hornbach a aratat ca in timp ce perspectivele macroeconomice raman dificile, in special in Germania, au fost observate si unele semne pozitive, reprezentate de o inflatie in scadere si conditii meteorologice favorabile in primele saptamani ale sezonului de primavara. In general, sectorul de bricolaj a crescut la un nivel semnificativ mai mare si se bucura in continuare de o popularitate sporita. Chiar daca intre timp au existat anumite fluctuatii, sunt in continuare multe oportunitati care sustin o abordare optimista pentru viitor. Tendinte fundamentale precum eficienta energetica, renovarile fara bariere si nevoia de a transforma claadirile existente raman vitale si asigura o varietate extinsa de optiuni de crestere. Datele raportate mai indica faptul ca vanzarile nete la cel mai mare subgrup operational - Hornbach Baumarkt - s-au apropiat de nivelul anului precedent (-1,1%), ajungand la 5,78 miliarde euro, incasarile nete in afara Germaniei majorandu-se cu 0,4%, pana la 2,993 miliarde euro. Vanzarile online (inclusiv Click & Collect) au reprezentat 12,7% din cifra totala de afaceri si au ramas cu mult peste nivelul anterior pandemiei. Hornbach Baumarkt si-a crescut cu succes cotele de piata la 36,2% in Cehia (2022: 34,4%), 27,1% in Olanda (2022: 26,1%) si 13,9% in Elvetia (2022: 13,5%) in anul calendaristic 2023. In Romania, Hornbach detine in prezent noua magazine, care sunt amplasate in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti), Brasov, Timisoara, Sibiu, Oradea, Constanta si Cluj-Napoca.