KINGFISHER: Achizitia Praktiker Romania dinamizeaza afacerile grupului |
Producatori & Furnizori Publicat de Cosmin Dincu 21 Sep 2018 07:46 |
Grupul Kingfisher, din care face parte inclusiv lantul de magazine DIY Brico Dépôt, a anuntat pentru primele sase luni ale anului fiscal 2018-2019 vanzari totale de 6,08 miliarde lire sterline - GBP, in crestere cu +1,2% in termeni reali fata de perioada similara si anterioara de raportare. La rate constante de schimb valutar, majorarea s-a plasat la +0,6%, insa pe baze de calcul LFL - tot la niveluri constante ale cursului de schimb dintre GBP si alte valute - s-a constatat o diminuare de -1,1%. Pe piata-mama (formata din Marea Britanie si Irlanda), unde corporatia Kingfisher este prezenta prin centrele B&Q si Screwfix, livrarile au insumat 2,63 miliarde GBP (+1,3% in termeni reali sau -0,5% LFL), in vreme ce in Franta (unde sunt active retelele Castorama si Brico Dépôt) s-a constatat o diminuare (-0,3% in termeni reali sau -2,4% LFL), pana la 2,26 miliarde GBP. Datele comunicate la nivel de grup cu privire la Romania indica vanzari de 95 milioane GBP (incluzand aici si operatiunile Praktiker, retea care a fost preluata in noiembrie 2017), cu aproape +82,3% peste valoarea raportata in perioada similara din anul precedent. Astfel, cresterea LFL din tara noastra a fost de +3,5% si este considerata optima, desi, cel putin deocamdata, pierderea din retail se cifreaza la -9 milioane GBP (fata de -1 milion GBP in primele sase luni ale exercitiului fiscal 2017-2018), reflectand nesiguranta consumatorilor ce a urmat dupa schimbarea proprietarului Praktiker Romania.
Conform declaratiilor managementului grupului, planul de transformare organizationala, stabilit sa se desfasoare timp de cinci ani si denumit ONE Kingfisher, este in grafic si are toate sansele de a genera rezultatele asteptate pentru cel de-al treilea exercitiu financiar consecutiv.
„Suntem la jumatatea drumului parcurs pentru a ne spori eficienta si ne aflam pe un traseu optim pentru a deveni un business orientat cu adevarat spre cerintele clientilor, centrat pe digitalizare si eficacitate. Insa, transformarea la aceasta scara este dificila si exista numeroase provocari carora trebuie sa le facem fata. Mai sunt multe de facut pentru a ne imbunatati performanta in Franta si sa eliminam toate impedimentele care impiedica majorarea eficientei operationale. Sunt increzator, insa, ca planul este cel corect si ca oportunitatea pentru Kingfisher, de a respecta acest program, ramane semnificativa. In alta ordine de idei, rezultatele din semestrul intai al exercitiului financiar 2018-2019 reflecta performante solide in Marea Britanie si Polonia, in timp ce, pentru retelele din Franta, situatia continua sa fie dificila. Estimam ca, pentru intregul an fiscal, vom reusi sa indeplinim toate tintele strategice avute in vedere in al treilea an de implementare si sa luam masuri adecvate de sustinere a performantei, mai ales ca previziunile pentru principalele noastre piete de desfacere reflecta un context mixt, cu majorari si scaderi. Suntem insa increzatori in beneficiile preconizate ale planului de transformare si, cu toate ca mediul de afaceri si contextul economic ne fac sarcina mai dificila decat ne-am asteptat, consideram ca intotdeauna vom lua cea mai potrivita decizie pentru dezvoltarea grupului pe termen lung”, a declarat Véronique Laury, Chief Executive Officer al Kingfisher.
***
Subsidiara locala a Kingfisher, Bricostore Romania, a anuntat pentru 2017 o cifra de afaceri de peste 696 milioane de lei, cu aproape 6% mai mare fata de cea aferenta exercitiului financiar precedent. In cazul Praktiker Romania (desi rezultatele integrarii incep sa fie cuantificate abia de acum inainte), trebuie mentionat ca anul trecut s-a realizat o cifra neta de afaceri de 595,5 milioane de lei, insa in conditiile unei pierderi nete de -113,9 milioane de lei. In prezent, dupa cum se mai arata in comunicatul grupului, Kingfisher detine in tara noastra 38 de centre de bricolaj (dintre care 23 de foste unitati Praktiker), cu o suprafata totala de 273.000 mp (in care lucreaza 2.477 de angajati), ceea ce plaseaza grupul britanic pe locul al doilea al pietei de profil. Din punct de vedere al repartitiei vanzarilor grupului pe zone, cele din Romania sunt integrate la capitolul „alte vanzari internationale”, unde sunt cuantificate si rezultatele din Polonia, peninsula iberica, Federatia Rusa, cele ale Screwfix Germania si cele din Turcia (realizate prin entitatea de tip joint-venture Koçtas JV, care nu sunt insa consolidate in rulajul total al grupului). Astfel, la nivelul semestrului intai din exercitiul financiar in curs, alte vanzari internationale au insumat putin peste 1,17 miliarde GBP (+4% in termeni reali si +0,5% LFL), reflectand cresterea cererii din Polonia si efectele optime ale achizitiei Praktiker Romania. Insa, profitul din retail s-a diminuat cu -19%, pana la 64 milioane GBP, deoarece majorarea din Polonia a fost complet anulata de pierderile consemnate in Federatia Rusa, Romania si de cele raportate de Screwfix Germania.
|