In primele sase luni ale acestui an, Prefab a realizat o cifra de afaceri de 44,54 milioane de lei, in scadere de la nivelul de 58,25 milioane de lei in semestrul intai din 2023. In primul semestru al anului 2024, economia naţionala a continuat sa se confrunte cu multiple provocari legate de stabilitate şi predictibilitate, acestea fiind amplificate de inflaţie, precum şi de implicaţiile economice ale crizei energetice. Spirala de crize care a inceput in 2020 a provocat un şoc inflaţionist care s-a manifestat puternic in toate sectoarele in ceea ce priveşte preţurile pentru energie electrica, gaz natural, combustibili şi materii prime industriale, cauzand creşteri de preţuri şi blocaje in lanţurile de producţie. In acelaşi timp, costurile finanţarii au sporit semnificativ, afectand direct dinamica operationala. Contextul economic actual este in continuare dominat de incertitudini , neexistand posibilitatea efectuarii cu acurateţe a unor previziuni pentru perioada urmatoare, au afirmat oficialii Prefab. In pofida acestui context nefavorabil, societatea a acordat o atenţie sporita activitaţii curente şi a acţionat cu prudenţa şi responsabilitate in actul managerial. Productia de Beton Celular Autoclavizat (BCA) din semestru intai s-a ridicat la 117.748,42 mc, compania comercializand aproximativ 137.103,69 mc, comparativ nivelul de 156.103,94 mc din perioada similara a anului 2023. Volumul total de elemente prefabricate, inclusiv beton-marfa a fost de 2.664 mc. In ceea ce priveşte activitatea centralei de cogenerare, funcţionarea acesteia a depins de preţurile pentru gaz natural şi energie electrica, fiind in corelaţie cu activitatea de producţie, in vederea optimizarii costurilor. Energia electrica produsa a fost de 1.084,50 mwh , din care 871,84 mwh a fost livrata in SEN, iar diferenţa consumata in interiorul fabricii. Energia termica totalizand 1.781,59 mwh s-a folosit integral in procesul de producţie. Pentru perioada 2024 – 2026, pe piata interna se preconizeaza creşterea volumelor vanzarilor pe pieţele tradiţionale pentru BCA şi caştigarea de noi segmente, consolidarea vanzarilor de prefabricate tipizate in Banat, Oltenia si Transilvania, precum si a celor de tuburi in Banat, Oltenia, Transilvania si Moldova. De asemenea, este de asteptat o majorare a livrarilor de prefabricate şi tuburi pe pieţele tradiţionale din Muntenia, Dobrogea si Moldova. Obiectivul pe termen lung al managementului Prefab este acela de a atinge o cota de 10% din piaţa prefabricatelor netipizate şi a proiectelor de infrastructura. In planul exportului, principala tinta este constituita de castigarea de noi clienti pentru BCA.