PROFINE: Criza din constructii a dus la scaderea vanzarilor de tamplarie PVC |
Producatori & Furnizori 01 Feb 2010 03:00 |
Societatea Profine Romania a fost infiintata in anul 1997, ca subsidiara a concernului german Profine GmbH - International Profile Group (parte a holdingului multinational HT Troplast). Grupul de firme se situeaza in topul producatorilor mondiali de sisteme de profile din PVC. Ovidiu Dirmon, director general al Profine Romania: "La nivelul anului trecut, obiectivul principal a fost reprezentat de pastrarea cotei de piata pentru marcile Trocal, Kommerling si KBE, concomitent cu ajustarea permanenta a ofertei generale la cererea pietei. In 2009, sectorul autohton de tamplarie termoizolanta a inregistrat o scadere majora, urmand tendinta generala manifestata in regiune in acest domeniu de activitate. Contractia cererii a pus presiuni mari atat pe pretul profilelor PVC, cat si pe cel al feroneriei, existand - cel putin in prima parte a exercitiului financiar anterior - incercari ale unor competitori din bransa de a vinde chiar sub costuri. Criza care s-a manifestat pregnant in industria constructiilor a influentat in mod direct si cantitatea de tamplarie din PVC livrata catre beneficiarii finali, precum si nivelul de calitate al ansamblurilor de ferestre/usi. Astfel, s-a observat o tendinta de scadere a vanzarilor de sisteme din categoria premium. O alta caracteristica a intervalului analizat a fost constituita de faptul ca o parte dintre producatorii mici s-au reorientat catre comercializare si montaj. Vanzarile din 2009 realizate de Profine Romania au fost in concordanta cu situatia generala a pietei. Prin masurile luate atat la nivel intern, cat si in urma discutiilor avute cu partenerii nostri, am reusit sa ne adaptam rapid noilor conditii. Principala problema care a aparut de-a lungul intregului an a fost reprezentata de dificultatea unora dintre parteneri de a avea acces la liniile de credit, ca urmare a blocajelor aparute in sistemul bancar. Referitor la strategia pe termen scurt, continuam si in 2010 (care se anunta a fi un an la fel de dificil ca si cel precedent) sa adaptam in permanenta gama de produse promovate, astfel incat, alaturi de partenerii nostri sa reusim sa depasim toate dificultatile aparute. Dintre investitiile importante ce se deruleaza in aceasta perioada poate fi amintita finalizarea proiectului de relocare a productiei de profile Trocal, inceput inca din 2008, ce va determina optimizarea procesului de fabricatie si, implicit, a costurilor. Noile centre industriale vor fi amplasate in Germania, la Berlin si Pirmasens. Trebuie precizat faptul ca aceasta actiune nu va influenta negativ relatia cu partenerii din Romania, acestia avand, practic, doar avantaje". |