In conformitate cu asteptarile formulate la inceputul anului precedent, livrarile Saint-Gobain au scazut in 2023 cu 5,5% (-4,5% in trimestrul al patrulea), reflectand o situatie contrastanta, reprezentata de o diminuare accentuata a sectorului constructiilor noi, dublata insa de o buna rezistenta generala a operatiunilor de renovare. Pe fiecare piata locala, compania a implementat masurile comerciale si industriale proactive necesare pentru a-si mentine performanta operationala puternica. Concret, in precedentele 12 luni de raportare, vanzarile au scazut cu 6,4%, la 47,9 miliarde de euro, cu un efect valutar negativ de 2,3% si un impact negativ al structurii grupului de 3,2%. Acest din urma efect a rezultat din optimizarea continua a profilului Saint-Gobain atat in ceea ce priveste cesiunile - in principal in domeniul distributiei (Marea Britanie, Polonia si Danemarca), activitatile de prelucrare a sticlei, Crystals & Detectors si ceramica pentru industria siderurgica, cat si in ceea ce priveste achizitiile (vizand domeniul produselor chimice pentru constructii - GCP Applied Technologies, Impac in Mexic, Matchem in Brazilia si Best Crete in Malaezia -, al produselor pentru exterior in Canada - Kaycan si Building Products of Canada - si al izolatiilor - U.P. Twiga in India). Datorita investitiilor recente, grupul si-a consolidat cu succes pozitia in America de Nord, Asia si in tarile emergente, precum si in domeniul produselor chimice pentru constructii. In ansamblu, aceste solutii au inregistrat o crestere organica solida de 3,4% in 2023. Conducerea societatii a afirmat ca intr-un mediu macroeconomic dificil, cu volume mai mici, Saint-Gobain a demonstrat inca o data forta strategiei sale "Grow & Impact" si a pozitionarii ca lider mondial in domeniul constructiilor sustenabile. Actiunile de reducere a costurilor si preturile bine gestionate au contribuit la imbunatatirea marjei operationale si a obtinerii de fluxuri libere de numerar care au atins ambele maxime istorice. Gratie unei alocari stricte a capitalului atat in ceea ce priveste indicatorul CapEx, cat si achizitiile, s-a reusit generarea a aproape doua treimi din profiturile realizate in America de Nord, in tarile emergente si in Asia-Pacific. Pentru 2024, oficialii companie sunt optimisti, considerand ca va fi un alt an de succes, datorita evolutiei bune a cererii pe pietele nord-americane, asiatice si emergente. In Europa de Vest, renovarea va continua sa produca rezultate bune, in timp ce constructiile noi se vor confrunta in continuare cu probleme, dar limita inferioara va fi atinsa. Piata de profil va ramane in continuare sanatoasa din punct de vedere structural, avand in vedere nevoile de constructie. Luand in considerare toate acestea, pentru 2024 se prognozeaza o profitabilitate operationala de doua cifre, pentru al patrulea an consecutiv. Pentru informatii suplimentare, click
aici