Producatori & Furnizori
Publicat de Ovidiu Stefanescu
27 Nov 2023 06:00
|
Vanzarile raportate de grupul Saint-Gobain pentru primele noua luni din aceste an au fost similare celor din perioada de referinta (la rate constante ale cursului de schimb), in pofida unei scaderi de 3,1% in trimestrul al treilea, cauzate in special de baza de comparatie a preturilor, modificata prin cresterile implementate proactiv in ultimii ani. Intr-un mediu mai putin inflationist, preturile au crescut cu 5,9% in intervalul analizat si cu 1,9% in al treilea trimestru, reflectand stabilitatea generala secventiala instalata de la inceputul anului, ce a generat din nou o diferenta pozitiva pret-cost. Intr-un context macroeconomic dificil, grupul francez a inregistrat rezultate peste media pietelor datorita pozitionarii sale strategice in centrul provocarilor energetice si de decarbonizare, precum si a puterii organizatiilor locale. In conformitate cu estimarile initale, volumele au scazut cu 5,9% in primele noua luni si cu 5% in trimestrul al treilea. Vanzarile au suferit o contractie de 4,9%, pana la 36,5 miliarde euro in intervalul ianuarie – septembrie a.c. in cele noua si cu 10,5% (11,6 miliarde euro) in iulie – septembrie. Pe segmentul solutiilor de inalta performanta (HPS), cifra de afaceri a sporit 3,5% in primele noua luni si a scazut cu 2,1% in al treilea trimestru, mai ales pe pietele care s-au confruntate cu o incetinire generala. Afacerile care deservesc clientii globali din constructii au inregistrat o majorare de 40%, in principal datorita integrarii GCP, incepand cu 1 octombrie 2022. Tendintele optimiste in vanzarile Chryso si GCP au continuat, fiind stimulate de impulsul inovatiei pentru decarbonizare in constructii sector, in special cu solutii inovatoare pentru dezvoltarea amestecurilor de ciment si beton cu o amprenta de carbon mult mai mica. Grupul continua sa se concentreze pe dezvoltarea de solutii durabile si inovatoare cu impact pozitiv, sustinute de inovatii puternice si investitii pentru crestere. Prin urmare, 2023 va marca un alt an de succes pentru Saint-Gobain, cu implementarea continua a prioritatilor strategiei „Crestere si impact”. Pe fondul unei incetiniri moderate a pietei, Saint-Gobain vizeaza pentru intregul an 2023 o noua marja operationala record, de peste 10%, pentru al treilea an consecutiv.
|