Vanzarile ViaCon in trimestrul al treilea din 2024 s-au ridicat la 45,858 milioane de euro, in scadere de 20,5% comparativ cu perioada corespunzatoare a anului precedent. Cresterea organica a fost de -17,5%. Veniturile din exploatare (EBIT) au totalizat la 2,053 milioane de euro, aferente unei profitabilitati de 4,5% (ajustata negativ de la cota de 14,8%). Profitul operational inainte de depreciere (EBITDA) a cumulat 3,842 milioane de euro, la o marja de 8,4%. In ceea ce priveste incasarile din comenzi, acestea s-au diminuat cu 13,5% pana la 52,924 milioane de euro. In primele noua luni ale anului, vanzarile au fost de 124,997 milioane de euro (-9,6%), indicatorii EBIT si EBITDA plasandu-se la 1,157 milioane euro, respectiv 6,526 milioane de euro. De asemenea, incasarile din comenzi au suferit o contractie de 7,8%, pana la 145,53 milioane de euro. Conducerea ViaCon a afirmat ca restrangerea pietei cu care compania s-a confruntat in prima parte a anului a continuat si in trimestrul al treilea. In mai multe dintre pietele pe care activeaza, investitiile in infrastructura au fost la un nivel mai scazut in 2024, comparativ cu ceea ce era de asteptat. Acest lucru inseamna ca nevoia de investitii in crestere se acumuleaza pentru anii urmatori, au mai observat oficialii firmei, care au remarcat indicii de activitate crescuta pe pietele-cheie, inclusiv mai multe solicitari din partea clientilor, pentru anul urmator. Redresarea din a doua jumatate a lui 2025, impreuna cu initiativele de imbunatatire operationala, ar trebui sa faciliteze revenirea la niveluri de castig normalizate. Revenind la situatia actuala, incetinirea a fost vizibila in mai multe zone geografice, cu toate ca au existat regiuni care s-au dezvoltat. Astfel, in cele trei luni analizate trimestrului, ViaCon a continuat sa aiba livrari ridicate in Turcia in domeniul Bridges & Culverts Solutions, clientii apreciind solutiile inovatoare cu instalare rapida si durabilitate ridicata. De asemenea, pentru sectorul StormWater Solutions, cererea ridicata pentru racirea centrelor de date a continuat, noi comenzi urmand sa fie livrate in trimestrele urmatoare. Recent, ViaCon a pus in aplicare mai multe initiative pentru a spori eficienta si pentru a consolida competitivitatea. Masurile in cauza sunt in conformitate cu agenda strategica, realizand sinergii intre facilitatile de productie, concentrand eforturile de vanzari pe zonele geografice si produsele cu cel mai mare potential de rentabilitate si eficientizand functiile de suport.