Workspace Studio: Crestere de 20% in primul semestru din 2022, la 6 milioane euro |
Producatori & Furnizori Publicat de Stelian DINCA 22 Iul 2022 11:36 |
Workspace Studio, devenit in iunie Certified Dealer al grupului MillerKnoll in Romania, a inregistrat in primele 6 luni o cifra de afaceri de 6 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de perioada similara a anului trecut. Dinamica vine pe fondul interesului crescut al companiilor de a investi in reamenajarea spatiilor de birouri, astfel incat acestea sa devina un suport real pentru munca hibrid si activitatile cheie desfasurate la birou: colaborare, mentorat, schimb de idei si socializare. Proiectele realizate in acest an au drept caracteristici principale orientarea catre calitate si ergonomie a pieselor de mobilier si designului de ansamblu, precum si crearea unui spatiu placut si confortabil, in care angajatii isi doresc sa petreaca timp alaturi de colegii lor.
Ca Certified Dealer al MillerKnoll, cel mai valoros grup de mobilier de design din lume, Workspace Studio propune o oferta completa de mobilier si solutii de amenajari premium si ergonomice. Portofoliul companiei s-a extins cu peste 20 de branduri de design de mobilier precum Knoll, Hay, Muuto, NaughtOne, GEIGER sau Maharan.
Mobilierul premium genereaza in prezent 30% din cifra de afaceri a Workspace Studio si reprezinta 60% din vanzarile totale de mobilier ale companiei. Odata cu aducerea in piata locala a noilor branduri, acum mult mai accesibile publicului din segmentul rezidential si in proiectele office sau comerciale, se estimeaza o crestere cu cel putin 20% a vanzarilor de mobilier premium ale Workspace Studio.
Ascensiunea design-ului premium, sustinuta de nevoia de wellbeing, acasa si la birou
Pe masura ce conceptul wellbeing se integreaza tot mai mult in viata angajatului, interesul publicului roman pentru design premium accelereaza. Urmare a adoptiei generalizate a sistemului de munca hibrid, oamenii s-au gasit in situatia de a petrece mai mult timp in locuinte si au devenit mai constienti de necesitatea de a-si amenaja casele si a creste nivelul de confort si ergonomie pe care il ofera mobilierul de interior.
In acelasi timp, companiile cauta sa dea un nou sens spatiilor de birouri, sa le transforme in spatii dezirabile, cu un grad inalt de ergonomie fizica si sociala si un design agreabil, care sustine o stare de bine si stimuleaza creativitatea, inovatia si colaborarea. Toate acestea au dus la o orientare vizibila catre design de calitate.
Astazi nimeni nu mai e indiferent la felul in care arata biroul de companie. Angajatii isi doresc sa mearga in spatii aerisite, cu piese statement, remarcabile, cu design armonios care contribuie la starea lor de bine. Angajatorii vor birouri care sa atraga talente, care sa reprezinte o carte de vizita pentru parteneri si sa fie un catalizator pentru inovatie si dezvoltarea unor produse sau servicii valoroase. Iar piesele iconice de design au acest efect asupra spatiilor si oamenilor. Acestea reprezinta in general maxim 5% din valoarea totala a unui proiect, dar ma astept ca aceasta pondere sa se dubleze in urmatorul an. Contextul s-a creat, nevoia exista, deci sunt premise ca piata de design high-end sa creasca, declara Horatiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.
In cautarea biroului pierdut
In calitate de dealer certificat MillerKnoll, Workspace Studio poate integra intr-un mod foarte eficient piese premium, cu design iconic, de la Knoll si Herman Miller, alaturi de piese de calitate cu preturi accesibile, de la HAY, Muuto si multe alte branduri. Iar rezultatul se traduce in spatii spectaculoase, in care oamenii isi doresc sa se afle, care ii inspira si le stimuleaza creativitatea.
“Secretul” unei amenajari office centrate pe individ si nevoile sale sta in intelegerea activitatilor pe care le presupune munca la birou si crearea unui concept de amenajare adaptat specificului fiecarei companii. De aceea nu exista doua birouri la fel, cum nu exista nici doua companii identice. Ce au insa in comun birourile moderne sunt piesele de calitate remarcabile, o imbinare eficienta si armonioasa intre zone formale - sali de sedinta, birouri individuale – si zone informale precum cafenea, spatii de relaxare sau colaborare si socializare, dar si un aer relaxat, integrand componente din amenajarile rezidentiale si de lounge precum canapele, fotolii, masute de cafea sau decoratiuni, explica Horatiu Didea.
Desi suprafetele totale medii au scazut cu circa 25-30%, birourile sunt gandite astazi pentru un numar chiar si cu 50% mai mic de angajati prezenti la birou. In consecinta, spatiile au devenit mai largi, mai aerisite, cu suprafete medii per angajat in crestere cu aproape 50% fata de perioada pre-pandemie (13-15 mp fata de 9 mp). Bugetul mediu, ce ia in calcul atat statia de lucru individual, cat si cota aferenta din spatiile comune, a ajuns la peste 1.800 euro/post de lucru, in crestere cu 20% fata de 2021.
Ponderea spatiilor ocupate de statii de lucru individuale a scazut si continua sa scada, pentru ca oamenii vin tot mai putin la birou pentru a indeplini task-uri individuale. Vin pentru a-si revedea colegii si a discuta cu ei diverse probleme si solutii, pentru sesiuni de creatie sau colaborare, pentru a invata de la ceilalti sau pentru intalniri cu parteneri. Era biroului ca loc de indeplinire a sarcinilor individuale a apus. Incepe era biroului-destinatie, cadru construit pentru experiente valoroase atat pentru companie, cat si pentru individ, adauga Horatiu Didea.
Viitorul este premium
Odata cu extinderea gamei, Workspace Studio adreseaza piata interesata de piese de calitate pe toate verticalele, atat proiectele de pe segmentul office, cat si proiecte complexe din comercial si rezidential premium.
Pentru acest an, Grupul Workspace Studio mizeaza pe o cifra de afaceri de peste 11 milioane de euro, cu o crestere de peste 10% fata de 2021. Pana la finalul anului viitor, amenajarile comerciale si rezidentiale premium vor genera 10-15% din afacerile totale ale Workspace Studio.
Piata din Romania se maturizeaza, iar odata cu acest proces, piesele statement care schimba complet un spatiu intra pe radarul unui public tot mai larg. Cumparatorul de design high-end intelege valoarea unei astfel de investitii si vede aceste piese integrate in stilul sau de viata, in care confortul, frumosul si atentia fata de starea sa de bine sunt foarte importante. Avantajul pe care il are portofoliul nostru actual, cu toate brandurile MillerKnoll, vine din diversitate si versatilitate. Putem imbina piese high-end design si piese de calitate cu un pret mai accesibil, in amenajari originale, surprinzatoare si echilibrate, si cu o eficienta extrem de ridicata. Si putem face acest lucru atat pe segmentul office, pe care activam preponderant in prezent, cat si in rezidential sau comercial. Designul premium se face remarcat pe toate verticalele, completeaza Horatiu Didea.
Printre numele noi reunite sub umbrela MillerKnoll pe care Workspace Studio le distribuie in Romania din aceasta vara se afla Knoll, Muuto, maharam, Geiger, Edelman, care se alatura brandurilor Herman Miller, HAY, NoughtOne sau Framery si multor altora din portofoliul Workspace Studio.
|