HILTI: Crestere de 15% a cifrei de afaceri aferente anului anterior |
Utilaje & Echipamente Publicat de Elena Icleanu 30 Mar 2012 08:09 |
Philippe Guillouet (45 de ani)
Functia / Firma: director general al Hilti Romania; Experienta profesionala: 10 ani in sectorul utilitatilor si 10 ani in domeniul constructiilor. Hilti Romania este subsidiara locala a grupului Hilti (cu sediul in localitatea Schaan - Liechtenstein), unul dintre cei mai importanti producatori de unelte si accesorii profesionale pentru constructii pe plan mondial. Potrivit celui mai recent raport financiar al companiei, anul trecut a fost inregistrata o crestere de 2% a vanzarilor fata de nivelul din 2010, pana la aproximativ 4 miliarde franci elvetieni (CHF). Rezultatele grupului au fost influentate negativ de aprecierea puternica a monedei nationale, care a generat reducerea cu 13% a veniturilor companiei. Grupul Hilti este prezent in Romania din anul 1992 prin distribuitori, filiala Hilti Romania fiind deschisa in 2005 si avand, in prezent, 70 de angajati. Conducerea subsidiarei autohtone a anuntat un avans de 15% al incasarilor obtinute in moneda locala, echivalentul unei majorari de 2% in franci elvetieni. Pentru anul in curs se estimeaza o evolutie moderata a afacerilor. - Cum comentati dinamica rezultatelor financiare inregistrate anul trecut? - Din punct de vedere cantitativ, aproape toate regiunile in care desfasuram activitati comerciale s-au aflat in crestere, cele mai importante rezultate fiind consemnate de subsidiarele din Europa de Est, Orientul Mijlociu si Africa, care au anuntat majorari medii de 22%, pana la 441 milioane CHF. Vanzarile din Europa si zona Asia-Pacific au sporit cu cate 0,5% (la 2,23 miliarde CHF, respectiv 487 milioane CHF), cele din America Latina au inregistrat un avans de 7% (la 118 milioane CHF), in timp ce veniturile din America de Nord s-au diminuat cu 4%, la 711 milioane CHF. Dupa cum am prevazut initial, ratele de crestere ale afacerilor din 2011 nu vor fi vizibile in raportul financiar anual, din cauza unor factori exogeni, precum efectele cursului valutar, cresterea cotatiilor materiilor prime si a costurilor de transport etc. In ansamblu, suntem multumiti de rezultatele obtinute anul trecut, deoarece am dobandit noi cote de piata. Activitatea din perioada urmatoare va fi marcata de precautie, in conditiile in care contextul economic ramane dificil la nivel global. Totusi, mizam pe o sporire usoara a veniturilor aferente anului in curs. - Mentionati obiectivele pe care le aveti pentru perioada urmatoare, la nivel national.
- In principal, vom continua sa promovam intreaga gama de produse din oferta, bazandu-ne pe sortimentele de scule electrice cu acumulatori cu tehnologia Li-ion si pe segmentele de combipercutoare si demolatoare. De asemenea, vom lansa pe piata o noua ancora chimica, ce va suporta sarcini mai mari si va fi mai usor de instalat, precum si o gama inovatoare de produse din gama Fixari Directe. Toate acestea vor fi disponibile pe santiere pentru a fi testate de lucratori. - Care sunt cele mai noi produse lansate pe piata din Romania?
- Anul trecut am lansat 10 produse inovatoare, concepute in mod special pentru profesionistii din domeniul constructiilor. Astfel, am introdus pe piata noi echipamente cu acumulatori utilizand tehnologia Li-ion, precum ciocanul rotopercutor TE 6-A, cu acumulator de 36 V si energie de impact de 2,5 Jouli, acesta avand putere si rezistenta similare cu cele ale sculelor cu alimentare prin cablu electric. Toate aceste unelte electrice cu acumulatori Li-ion au generat cea mai mare crestere. In primavara anului trecut am promovat un nou demolator - TE 3000 AVR - produs etichetat drept revolutionar in cadrul targului anual de constructii «World of Concrete», din Las Vegas. Cererea pentru acest demolator a fost foarte mare, datorita puterii echivalente unei scule pneumatice, insa fara a necesita existenta unui compresor. Bineinteles, noile echipamente sunt oferite alaturi de pachetul Hilti Service pe Viata - pana la doi ani fara costuri suplimentare (inclusiv pentru piesele de uzura - carbuni, mandrina, cablu electric si acumulatori Li-ion). - Estimati evolutia sectorului constructiilor in intervalul urmator.
- Dupa o perioada de doi ani foarte dificila pentru Romania, economia a revenit pe un trend ascendent moderat in anul 2011. Acest lucru a generat o crestere a increderii investitorilor, care influenteaza in mod pozitiv activitatea din domeniul constructiilor. Acest impuls ar trebui sa fie urmat si in anul 2012. Desigur, activitatea din constructii a inceput intr-un ritm lent, cauzat de conditiile meteo nefavorabile, astfel incat foarte multe santiere au fost inchise si companiile au disponibilizat temporar angajatii. Totusi, consideram ca situatia in acest sector se va ameliora imediat ce temperaturile vor permite acest lucru. In astfel de perioade este dificil de realizat o estimare corecta, din cauza vulnerabilitatii economiei mondiale. In ansamblu, suntem optimisti atat in ceea ce priveste evolutia pietei, cat si a afacerilor grupului. - Ce prevede strategia de responsabilitate sociala a companiei?
- Profesionistii din domeniul constructiilor sunt constienti de faptul ca o lucrare executata in conditii de maxima siguranta pe santier poate fi cu adevarat productiva. De aceea, la nivel de grup se continua programele de investitii in tehnologii care sa respecte cele mai exigente cerinte de sanatate si securitate ocupationala. Astfel, optam pentru realizarea de scule elctrice prin care sa reducem intensitatea vibratiilor (care exercita presiuni asupra bratului utilizatorului), a zgomotului si cantitatii de praf emise. In ultima perioada, am lansat numeroase echipamente patentate, destinate operarii in cadrul proiectelor de renovare si demolare, avand caracteristici ergonomice superioare si care ajuta la curatarea eficienta a prafului din spatiul de lucru. Am obtinut, astfel, diminuarea cu 99% a cantitatii de praf inhalat de operatori (exprimata in mg/mc), cresterea duratei de utilizare a sculelor electrice cu pana la 60% si sporirea cu 20% a eficientei gradului de taiere a betonului (calculata in cm2/min). - Descrieti masurile luate pentru eficientizarea capacitatilor de productie.
- In perioada urmatoare vom continua sa investim in imbunatatirea calitatii produselor, serviciilor si proceselor tehnologice de fabricatie, pentru a deveni cat mai eficiente din punct de vedere ecologic. Responsabilitatea fata de mediu include atat aspectul ecologic, cat si pe cel economic, avand convingerea ca o dezvoltare sustenabila a afacerii poate fi posibila numai prin implementarea conceptului de dezvoltare durabila. Astfel, pentru productie selectam doar materiale reciclabile, iar pentru impachetare utilizam ambalaje ecologice. In anul 2007 am semnat carta "Care for Climate", lansata la initiativa comisiei Organizatiei Natiunilor Unite (ONU) pentru clima, prin care ne-am obligat la cresterea eficientei energetice a productiei, concomitent cu diminuarea emisiilor de dioxid de carbon. De exemplu, la constructia halei de productie si centrului logistic din Thüringen (Austria) - cu o suprafata de 11.000 mp - am avut in vedere implementarea unui sistem de incalzire si ventilare pe baza surselor de caldura provenite din procesele de fabricatie, care inlocuiesc energia produsa de boilerele pe gaz si de sistemele electrice. De altfel, in perioada 2006-2009 am reusit reducerea cu peste 15% a emisiilor de dioxid de carbon, in timp ce anul trecut acestea au scazut cu 10,9%, pana la 96.807 tone, ceea ce inseamna o cota de 4,43 tone pe angajat. Totodata nivelul consumului de energie din fabricile Hilti a insumat, anul trecut, 78.477 MWh, fiind cu 4,2% mai reduse fata de nivelul din 2010, in contextul in care volumul productiei a sporit. - Aveti in vedere schimbarea strategiei pe termen scurt?
- In principiu, nu avem in vedere o modificare fundamentala la acest nivel. Consideram ca strategia aplicata este cea corecta si ca va reprezenta o baza solida pentru dezvoltarea viitoare a companiei. Ne vom concentra, in continuare, pe calitatea si eficienta produselor, precum si pe capacitatea de inovare de care dispunem la nivel international. Acum stim exact care sunt pietele, segmentele, produsele sau serviciile pe care trebuie sa ne axam pentru a genera o evolutie profitabila, conforma normelor europene. Vom continua si proiectele de reducere a consumului de resurse fosile, un program important pentru grup, avand in vedere faptul ca, anul trecut, in pofida cresterii numarului de salariati, am reusit sa reducem cantitatea de combustibili cu 0,92% fata de nivelul din 2010. Totodata, am diminuat si consumul de apa utilizata in procesele de productie cu 16,6%. Majoritatea acestor investitii in eficientizare vor fi continuate si in 2012, pentru a contribui la indeplinirea obiectivelor stabilite la nivel international. |