Utilaje & Echipamente
Publicat de Ovidiu Stefanescu
21 Mar 2023 06:01
|
Cu o crestere a vanzarilor de 10% in monedele locale si 6,2% in franci elvetieni, grupul Hilti a atins un nivel al cifrei de afaceri de peste 6,3 miliarde CHF. Rezultatul operational a fost de 731 milioane CHF, reprezentand o contractie de 13,7% fata de maximul istoric atins in 2021. Aceasta situatie a fost cauzata de cresterea fara precedent a costurilor cu materii prime, cu componente si transportul, de devalorizarea euro si a altor valute fata de francul elvetian, de impactul razboiului din Ucraina, respectiv de investitiile sporite in inovare si in forta strategica pe termen lung. Conducerea companiei a afirmat ca 2022 a fost un an provocator, care si-a pus inevitabil amprenta asupra profitabilitatii. Cu toate acestea, s-a reusit atingerea obiectivului de vanzari in monedele locale. Cea mai puternica crestere a incasarilor a fost inregistrata de regiunea celor doua Americi, cu 16,5%. Europa a inregistrat un avans de 9,6%, iar Asia/Pacific de 8,2%, incetinita semnificativ de impactul restrictiilor pandemice aplicate in China. Dupa cum era de asteptat, razboiul din Ucraina si sanctiunile corespunzatoare impotriva Rusiei au dus la o scadere a vanzarilor pentru regiunea Europa de Est/Orientul Mijlociu/Africa (-2,3%). Hilti a facut din nou investitii substantiale in inovare si proiecte strategice pe termen lung. In 2022, a fost lansata noua platforma de baterii, Nuron, incluzand peste 70 de instrumente. Portofoliul de software s-a extins odata cu introducerea in Europa a solutiei de gestionare a santierului Fieldwire. Cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare au atins 437 milioane CHF (+17,2%), reprezentand o pondere de 6,9% din vanzari. Previziunile cu privire la evolutia pietei constructiilor indica o crestere mai slaba in 2023, cauzata de majorari suplimentare ale ratei dobanzii, tensiuni geopolitice continue si o noua apreciere a francului elvetian. Prin urmare, Hilti se asteapta la un spor de o singura cifra a vanzarilor, exprimat in monede locale. Noua strategie de grup, Lead 2030, va fi demarata la nivel global in 2023, prin aceasta compania straduindu-se sa faciliteze transformarea industriei constructiilor si sa investeasca in mod continuu in stimularea inovatiei atat in solutii hardware, cat si in software.
|