Utilaje & Echipamente
Publicat de Ovidiu Stefanescu
11 Iul 2014 14:46
|
In 2013, compania Kone Ascensorul a generat o cifra de afaceri ce a depasit pragul de trei milioane de euro, fiind in crestere cu peste 43% fata de exercitiul financiar anterior. Referitor la perspective, Radu Patrascan, director general societatii, a afirmat ca "pentru anul in curs evaluarile noastre sunt optimiste, obiectivul de marketing vizand realizarea unor vanzari de patru milioane de euro, ceea ce ne va asigura pozitia a treia pe piata de profil din Romania, din punct de vedere al cifrei agregate absolute de afaceri, raportate in domeniul de lifturi, scari si trotuare rulante. Din punct de vedere al numarului de echipamente nou-instalate (referindu-ne aici la unitati complete si nu la elemente componente, care sunt cuantificate de unii competitori in mod eronat la aceeasi categorie) ne plasam pe locul al doilea, reusind sa montam anual cu mult peste 100 de produse specifice. Suntem constienti totusi de faptul ca numarul este mai putin important, contand, de fapt, valoarea si calitatea ascensoarelor montate. Pe segmentul echipamentelor de clasa A, cota de piata detinuta de Kone in Romania este de circa 35%, in vreme ce la categoria B suntem mai putin reprezentati, atingand un nivel de numai 5% (diferenta dintre cele doua grupe este de 20% - 50%, in ceea ce priveste pretul de comercializare). Pe segmentul premium, recent am lansat modelele Kone Mono 500 si 700, despre care se poate afirma ca nu au concurenta pe piata locala, iar numarul comenzilor este deja foarte mare. Pe plan mondial, o noutate absoluta este reprezentata de sistemul de tractiune pe baza de fibra de carbon UltraRope, ce permite curse ale lifturilor de pana la un km. Este astfel de presupus ca in urmatorii trei - patru ani, majoritatea imobilelor cu un regim de inaltime de peste 300 m vor fi echipate cu modele Kone, avand in vedere avantajele legate de realizarea unor curse nefractionate si majorarea sarcinii utile, determinate de eliminarea cablurilor de otel. Revenind la piata din Romania, pentru depasirea efectelor negative ale recesiunii, principalele masuri adoptate sunt legate de specializare, flexibilizare a ofertei si concentrare asupra proiectelor cu valoare adaugata mare. Redresarea pietei constructiilor din Romania ce va presupune inclusiv relansarea comenzilor in domeniul nostru de activitate va incepe in momentul in care vor fi deblocate investitiile in infrastructura (excluzandu-le pe cele ce vizeaza lucrari de drumuri si apa-canalizare) si atunci cand nivelul celor straine directe va depasi patru miliarde euro anual. De asemenea, este obligatoriu ca institutiile bancare sa reinceapa finantarea economiei locale, iar autoritatile de resort sa opereze modificari fiscale care sa stimuleze acest domeniu". Pentru informatii suplimentare, click aici
|