Cristian Bourceanu, managing director al Thyssenkrupp Elevator Romania, a aratat ca „in 2016, cererea de echipamente noi a sporit in Romania cu aproape 30%. In ceea ce ne priveste, cifra de afaceri s-a situat, in aceeasi perioada, la 14,2 milioane lei, in crestere cu aproximativ 35% fata de anul anterior, datorita, in principal, majorarii cererii de echipamente noi. Din aceasta suma, circa 45% au reprezentat veniturile realizate din operatiuni de service si modernizari. Trebuie reiterata ideea ca echipamentele noastre au fost deja complet adaptate pentru a corespunde intrutotul noii directive europene EN 81-20/50, a carei aplicare este obligatorie incepand din acest an. Conform estimarilor noastre, piata de instalatii noi se ridica la circa 1.400 unitati anual, excluzand echipamentele care se inlocuiesc total (asa-numita „modernizare completa”), dar care nu aduc, practic, modificari ale parcului de ascensoare/scari rulante existente pe plan national si care insumeaza, actualmente, 47.000 - 48.000 unitati. Dintre lucrarile cele mai reprezentative la care am livrat produse in ultima perioada se remarca: modernizarea si remodelarea centrului comercial Sun Plaza, primele cladiri de birouri din cadrul Openville Timisoara, ansamblurile Barcelona Residence, Cosmopolis, Gran Via Park, diferite cladiri rezidentiale, precum si locuinte individuale. In ceea ce priveste portofoliul, a fost lansata o noua generatie de ascensoare Synergy, produse la cea mai noua fabrica Thyssenkrupp din lume, amplasata in Madrid, avand cabine cu un design foarte divers, disponibile in trei game (Element, Essence si Excellence), care se preteaza ca functionalitate si performanta atat la cladiri rezidentiale, cat si la imobile de birouri, hoteluri etc. cu un regim mediu de inaltime. Noutatea care va revolutiona insa conceptul de ascensor o reprezinta echipamentul MULTI, cu mai multe cabine, care se deplaseaza atat pe verticala, cat si pe orizontala. Folosind tehnologia motorului linear, dezvoltat pentru trenul cu levitatie magnetica, cabinele se misca in sus intr-un put vertical, se deplaseaza lateral printr-un tunel orizontal, dupa care coboara prin alt put vertical, intr-o bucla continua. Testarea primului astfel de echipament a fost deja efectuata in turnul Thyssenkrupp - cel mai inalt turn de testare ascensoare din lume, avand 246 metri, situat in localitatea Rottweil din Germania. Avantajul pentru clienti va fi dat de scaderea numarului si dimensiunilor puturilor, ceea ce va putea duce la cresterea cu pana la 25% a suprafetei utile a cladirii, diminuarea timpului de asteptare pana la circa 15 - 30 de secunde, posibilitatea atingerii unei viteze de 18 m/s etc. Primul sistem de transport MULTI va fi instalat in cadrul East Side Tower din Berlin”.