Cristian Bourceanu, managing director Thyssenkrupp Elevator Romania, a afirmat recent ca „in 2015, cifra de afaceri a reprezentantei din Romania a fost de circa 10,5 milioane de lei, in crestere fata de anul anterior cu 12%. Sporul s-a datorat majorarii veniturilor din activitatea de mentenanta/reparatii, precum si a celor provenite din vanzarea de echipamente noi. Activitatea service a reprezentat circa 50% din cifra de afaceri. In ceea ce priveste valoarea totala a pietei autohtone de profil, aceasta este dificil de evaluat, dar estimam un nivel al unitatilor noi (incluzand ascensoare si scari rulante) de circa 1.000 in anul anterior, fara a lua in calcul instalatiile vechi care se inlocuiesc complet si care primesc un nou numar de inregistrare de la ISCIR, intrucat acestea nu determina o crestere a parcului de echipamente. La nivel de unitati instalate, consideram ca acestea sunt, in prezent, aproximativ 46.000. Noi am livrat in cursul anului trecut instalatii noi la proiecte rezidentiale majore, precum Cosmopolis – Stefanesti (Ilfov), Gran Via Frigocom, Sunflower Grand Apartments, la un aeroport regional din Romania, la un retailer important, un parc acvatic din vestul tarii, diferite fabrici etc. Fiind unul dintre liderii mondiali in domeniul producerii de instalatii de ridicat, echipamentele noastre beneficiaza de cele mai noi tehnologii, adaptandu-se permanent cerintelor pietei si nevoilor clientilor. In prima parte 2016, a fost evident un reviriment al cererii de instalatii noi si de aceea prognozam o crestere cantitativa de circa 20% pe acest segment si un avans valoric mai important chiar, avand in vedere faptul ca exista o cerere crescuta pentru ascensoare non-standard, cu viteze sporite si un numar mai mare de statii. In acelasi sens actioneaza si sporirea solicitarilor de scari si trotuare rulante. Referitor la mentenanta, se observa o presiune foarte mare pe pretul abonamentului de service, dar, in acelasi timp, si o tendinta de majorare a tipului de servicii «all inclusive», care include, in plus fata de operatiunile lunare, piesele de schimb si manopera aferenta inlocuirii acestora. Cu privire la propunerea de introducere a lifturilor in programul national de reabilitare, aceasta este binevenita, insa trebuie studiate si aprofundate normele de aplicare, pentru a crea un cadru corect si profesional pentru companiile din domeniu. De asemenea, se impune identificarea, la nivelul fiecarei comunitati locale, a resurselor financiare necesare. Cu mare atentie va trebui verificata pregatirea celor care vor organiza licitatiile. Atat timp cat se va opta pentru atribuirea contractelor doar pe criteriul pretului celui mai scazut, este evident ca beneficiarii vor «cumpara» doar pret, nu si calitate”.