Actualitatea interna
Publicat de Elena Icleanu
10 Ian 2013 08:09
|
Increderea consumatorilor intr-o marca, produs sau companie va reprezenta unul dintre pilonii de baza ai derularii afacerilor de orice tip in viitor, in conditiile in care acestia nu mai cred in promisiuni de marketing care s-au dovedit, nu de putine ori, false, potrivit unei analize realizate pe portalul de afaceri entrepreneur.com. Iar cum increderea nu se poate stabili decat pe baze de transparenta, acesta pare a fi cuvantul de ordine al afacerilor incepand din 2013. Noile instrumente de social media au schimbat complet modul de interactionare intre vanzator si client, cumparatorii avand la dispozitie mult mai multe optiuni de a comunica cu vanzatorul sau despre acesta. Posibilitatile extinse de comunicare necesita o atentie sporita din partea companiilor asupra a ceea ce se comunica despre acestea si trebuie sa se implice mai mult in procesul de comunicare pentru a se asigura ca numai informatia corecta ajunge la utilizatori. "De cele mai multe ori, produsele sunt, in esenta, aceleasi si ofera practic beneficii similare. Marketingul contemporan a demonstrat, insa, ca beneficiile emotionale sunt cele care includ o marca in vietile oamenilor si ii fidelizeaza pe acestia", a precizat Jim Joseph, expert in branding si autorul lucrarii "Efectul experientei asupra afacerilor mici" (The Experience Effect for Small Business), citat de entrepreneur.com. "Increderea reprezinta o componenta critica pentru notorietatea marcii. Clientii sunt mult mai dispusi sa apeleze la o companie de incredere, ceea ce inseamna ca increderea genereaza venituri si creste valoarea firmei respective", este de parere si Jim Gregory, CEO al companiei de consultanta CoreBrand, cu activitati specifice in New York si Los Angeles. Un sondaj realizat de Concerto Marketing Group indica faptul ca atunci cand clientii au incredere intr-o marca, 83% dintre acestia o vor recomanda altei persoane, 82% vor utiliza frecvent produsele si serviciile acesteia, iar 78% o vor considera prima optiune in cazul in care au nevoie de un produs sau serviciu similar. Este cunoscut faptul ca increderea se poate castiga numai prin transparenta si sinceritate. "Este foarte important sa faci ceea ce spui, sa spui ceea ce faci si sa nu exagerezi in a comunica cine esti", mai spune Jim Joseph. Pentru informatii suplimentare, www.entrepreneur.com
|