Agenda Constructiilor
Duminica, 24 Noiembrie 2024
Home - Stiri - Actualitatea interna - EUROSTAT: Peste 17% din absolventii romani au diplome in constructii
EUROSTAT: Peste 17% din absolventii romani au diplome in constructii
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 19 Iul 2017 07:02
Mai mult de 5 milioane de studenti au absolvit diverse forme de educatie tertiara in 2015, in Uniunea Europeana; in randul acestora, 58% sunt femei si 42% persoane de sex masculin, dupa cum arata o cercetare data publicitatii la 10 iulie a.c. de institutul Eurostat. „Domeniile educationale in care barbatii raman preponderenti sunt: comunicatii si tehnologia informatiei (unde sexul masculin conteaza in randul a 81% din absolventii anului 2015), inginerie, productie si constructii (73%), respectiv agricultura (58%). In schimb, patru din cinci persoane absolvente de stiinte ale educatiei sunt femei (80%), un alt sector in care sexul femeiesc este suprareprezentat fiind constituit de cel sanitar (cu 74% din absolventi femei)”, se arata intr-un comunicat al biroului european de statistica.
Potrivit documentului, cea mai mare parte a absolventilor din toate statele membre se regaseste in administratie, afaceri si drept (24%); de exemplu, in Luxemburg, acest domeniu a fost urmat de cei mai multi din absolventii anului 2015 (mai precis, de 39% din total). Cote mai semnificative, la capitolul respectiv, s-au remarcat in Cipru (35%), Bulgaria si Franta (cu 34% fiecare).
Insa, unul din cinci absolventi ce si-au finalizat studiile in Germania (cu 22% din total), Portugalia (21%) si Austria (20%), respectiv din Suedia (18%) si Romania (17,2%) si-au primit diplomele in inginerie, productie si constructii.
In domeniul sanatatii, ponderi mai semnificative ale absolventilor cu aceasta specializare s-au remarcat in Belgia (26%), unde una din patru persoane si-au finalizat studiile in sectorul respectiv, precum si in Suedia si Danemarca (22% fiecare).
Stiintele umaniste si arta sunt populare in Marea Britanie si Italia (cu 16% fiecare), insa, tot in Marea Britanie, 13% din absolventii anului 2015 sunt specializati in stiinte naturale, matematica si statistica. Acest ultim domeniu intruneste un numar mare de absolventi si in Germania (circa 10%) sau Malta (8,5%). De asemenea, cea mai mare cota de absolventi in domeniul stiintelor educatiei se regaseste in Cipru (18%), in timp ce 16% din studentii bulgari aflati in anul terminal 2015 au primit diplome in stiinte sociale, jurnalism si informatii.
Datele publicate de Eurostat pentru Romania certifica faptul ca, in 2015, peste 133.500 de persoane au absolvit diverse forme de invatamant tertiar, numar comparabil cu Olanda (148.900 de absolventi) sau Belgia (113.400 de persoane). Cei mai multi absolventi s-au regasit, dupa cum era de asteptat, in statele membre cu populatie numeroasa si/ sau cu apetenta pentru formele de educatie tertiara, cum ar fi Franta (752.100 de persoane), Marea Britanie (740.300 de persoane), Germania (544.700 de persoane), respectiv Polonia (516.700 de persoane), Spania (438.600 de persoane) si Italia (368.500 de persoane). Din cei 133.500 de absolventi romani ai anului 2015, circa 29,7% sunt specializati in administratie, afaceri si drept, 17,2% in inginerie, industrie productiva/ prelucratoare si constructii, 11% in domeniul sanatatii, 9,2% in stiinte umaniste si arte, 9,1% in stiinte sociale, jurnalism si informatii, 3,5% in educatie/ invatamant, 5,8% in stiinte naturale, matematica si statistica, 5% in servicii, 5,4% in informatii si tehnologii ale comunicarii, respectiv 4,1% in agricultura, silvicultura, domeniul piscicol si medicina veterinara. Astfel, din cauza faptului ca s-au delimitat mai multe domenii (potrivit bazei de date ISCED 2013), informatiile actuale nu sunt comparabile cu cele din 2014. Repartitia pe sexe arata ca femeile sunt majoritare in randul absolventilor anului 2015 in Romania, cu o pondere de 58,31%, comparativ cu 41,69% barbati, iar pe domenii sexul feminin predomina in: administratie, afaceri si drept (19,8%), sanatate (7,6%), stiinte sociale, jurnalism si informatii (6,8%), stiinte umaniste si arte (5,8%), stiinte naturale, matematica si statistica (3,8%), respectiv, covarsitor, in educatie/ invatamant (3,2%, fata de numai 0,3% barbati). Astfel, singurele specializari in care predomina absolventii de sex barbatesc, sunt cele informatii si tehnologii ale comunicarii (3,6% in raport cu 1,8% femei), inginerie, productie/ prelucrare industriala si constructii (10,9%, fata de 6,3% femei), agricultura, silvicultura, piscicultura si medicina veterinara (2,4%, in raport cu 1,7%) si servicii (3,4%, fata de 1,6%). Trebuie precizat ca, spre deosebire de metodologia anterioara, toate aceste procente se raporteaza doar la numarul total de absolventi din anul analizat (2015), nediferentiati pe sexe. Astfel, de exemplu, pentru codul ISCEDF13 (inginerie, productie si constructii), numarul de absolventi ai domeniului constituie 17,2% din totalul de 133.478 de persoane, din care 10,9% din acelasi total sunt barbati, iar 6,3% femei.    
***        
Datele Eurostat cuprind absolventii din statele membre ale UE, cuantificati la nivelul anului 2015, ce au finalizat diverse forme de invatamant tertiar, adica invatamant superior, pornind de la nivelul 5 ISCED (licenta, cu durata studiilor de trei sau patru ani) pana la nivelul 8 ISCED (scoala doctorala sau echivalentul acesteia). Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
hiltiTotalEnergiesABONARE REVISTEALLBIMSISECAMRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
SSAB
SIGM
ELECTROGRUP
strabag nivel 1
MAKITA
konsent
leviatan
noark
AED
CONCEPT STRUCTURE
ness project
concelex
VEGO
Ubitech
BogArt
quadratum
rigips
viarom
theda mar
EDIT-Structural
Arduro
ERBASU CONSTRUCT
CDS
DRS
Acvatot 2019

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<